Aftenskolen/Kveldsskole

shewolf

Gift med forumet
Jeg har sett litt på aftenskolen.no og vurderer å melde meg på helsefagarbeider-studier til høsten 2010. Ser de har tilbud om det nær her jeg bor. Det står: "Helsefagarbeider, komprimert, Berkåk". Hva betyr det at det er komprimert? Er det at man tar Vg1- og Vg2-fagene på bare et år? Ser at man tar Vg1-fagene før jul og Vg2-fagene etter jul.

Lurer også på om noen har erfaringer med Aftenskolen eller andre kveldsskoler som de vil dele?

Komprimert betyr at det du ikke følger normalt studieløp som vil si 2 år der du tar VG1 første året og VG2 andre året. Du vil vel mest sannsynlig ta begge fagene på ett år men om du får eksamen begge halvårene må du nesten spørre skolen om. Har ingen erfaring med kveldsskolen desverre, men vær motivert da du må lese mye. Jeg tok det på Folkeuniversitetet. Det er en flott utdanning!

ORIGINAL: *Sprell levende*

Komprimert betyr at det du ikke følger normalt studieløp som vil si 2 år der du tar VG1 første året og VG2 andre året. Du vil vel mest sannsynlig ta begge fagene på ett år men om du får eksamen begge halvårene må du nesten spørre skolen om. Har ingen erfaring med kveldsskolen desverre, men vær motivert da du må lese mye. Jeg tok det på Folkeuniversitetet. Det er en flott utdanning!

Hvor mye tid bør man regne med å sette av til lesing? Har jo ting som må gjøres her hjemme i tillegg til at lillegutt også trenger oppmerksomhet.

Er kjempemotivert her jeg sitter nå, og skulle ønske jeg kunne starte med én gang! [:D] Det er så lenge å vente til neste høst!

Hmm, ja det med lesing er jo veldig inviduelt men jeg ville tenkt at jeg nok måtte lese 6-8 timer i uka sånn ca.

Back
Topp