Afipran

Konnichiwa

Elsker forumet
Desemberskattene 2014
Fikk afipran på resept fra legen i dag, som visstnok skal gjøre underverker for kvalme of brekninger, ved å stoppe kvalme/brekningsrefleksen fra hjernen.

Og uten å føre til bivirkninger eller farer for barnet.

Noen som har erfaring med afipran? Tenkte å prøve det i morgen, vært kvalm hele dagen på jobb i det siste..

Har hatt god effekt av det tidligere. Men ikke når jeg har vært preggy da ;)

Sent from my iPhone using BV Forum

Sniker fra juli :-) jeg fikk afipran av legen i begynnelsen for jeg var så himla dårlig.. På meg virket det ikke i det hele tatt. Men vet om flere som har brukt deg og har hatt god effekt :-) ifølge legemiddelhåndboken så skal gravide i 3 trimester ikke ta afipran, men tidlig i svangerskapet er det ikke noe problem

Nylig var det en stor forskningsundersøkelse i Danmark der de har fulgt 40 000 gravide kvinner som alle har tatt afipran, og alle babyene ble like friske og velskapte som andre babyer. Også tidligere er det aldri skjedd noe skade på babyen som følge av det. Og legen min mente det er det tryggeste kvalmestillende middelet for gravide. Så jeg prøver..

sendt fra mobilen via BV-appen

Jeg fikk kramper/spasmer i armene av den :/

Eg har brukt afipran no i ca to uker, ikke sammenhengende. Med varierende effekt. Men tabl har tatt toppene av kvalmen så ikke all maten kommer opp igjen. Fikk beskjed av legen min å ta tabl i max 4 dager sammenhengende og pause i noen dager. :)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Tok første pila i morges (har bare tatt én), og den funket faktisk! første dag på lenge hvis jeg ikke er kvalm, og første gang på mange uker jeg har hatt matlyst! Utrolig deilig!

Huff, kramper hørtes uke noe godt ut.. Leste at man bør la det gå minst 6 timer mellom hver pille for sikkerhets skyld.

Jeg har ikke tenkt å ta dagsmaksdosen på 3piller/døgnet. Blir 1 om morgenen for å klare meg gjennom arbeidsdagen, så får jeg heller tåle kvalmen på kveldstid

Litt rare ord pga autokorrekt. Hvis skulle være hvor, og uke skulle være ikke. :P

Back
Topp