Afipran

Februarbaby18

Flørter med forumet
Noen som vet hvorfor det egentlig ikke er lov/bra/noe i den duren ?
Fikk beskjed av legen min om at det ikke var lov, så han synes det var rart at jordmora hadde anbefalt meg det..
Lurt på det lenge, og siden legen min er dansk skjønte jeg ikke all verden av det han sa!

Det er snakk om 10mg, og jeg kan ta max inntil 3pr dag! Men det holder somregel med 2 når kvalmen er på det værste..

Sniker fra Mai.

Eg har en fantastisk flink lege som sa at det gikk fint å bruke afipran. Av alle kvalmestillende legemidler er det ihvertfall det tryggeste. Er jo ikkje kjempe gunstig, men når eg var på det verste med kvalme og oppkast så hjalp det meg med å få i meg mat og drikke, og beholde det. Legen min sa at viss vurderingen var at eg fikk en bedre kverdag viss eg gikk på det og fikk i meg næring til den lille i magen var det greit. Så valgte å stole på han. Mener også at det ikkje står at det IKKJE kan brukes av gravide i pakningsvedlegget...?

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Sniker fra Mai.

Eg har en fantastisk flink lege som sa at det gikk fint å bruke afipran. Av alle kvalmestillende legemidler er det ihvertfall det tryggeste. Er jo ikkje kjempe gunstig, men når eg var på det verste med kvalme og oppkast så hjalp det meg med å få i meg mat og drikke, og beholde det. Legen min sa at viss vurderingen var at eg fikk en bedre kverdag viss eg gikk på det og fikk i meg næring til den lille i magen var det greit. Så valgte å stole på han. Mener også at det ikkje står at det IKKJE kan brukes av gravide i pakningsvedlegget...?

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app
Står at det kan brukes av gravide;-)

Jeg har fått det i alle mine svangerskap. Det er kun i 3- trommesetr en ikke skal bruke det :-) så han dansken må nok lese i legehåndboken sin ;-)

Husk to dagers pause etter fem dagers bruk :)

Jeg fikk Phenegan mot kvalmen i går, tror ikke jeg tar en til av de :p

Natt til i går sov jeg fra 00:00 - 09:30, stod opp, dro til legen og en tur på apoteket hvor jeg hentet ut en eske m Pgenegan. Var hjemme igjen 11:00, tok en pille og sovnet - våknet 17:00 fordi mannen vekte meg. Tenkte at det sikkert bare var å glemme å få sove på natten, men neida. Sovnet 23:00 og våknet først 09:30 i dag. Kunne sovet enda lenger om jeg ville, for jeg er fremdeles dødstrøtt!! :p

Fikk beskjed av jordmor at afipran ikke tok svangerskapskvalmen bra, da det var noen spesielle mekanismer i kroppen som satt igang svangerskapskvalmen, iforhold til den kvalmen afipran faktisk tar. Men jeg har ingen erfaring med dette medikamentet på meg selv, så jeg vet ikke. Selv om det av å til frister å prøve ;-) for noen hjelper jo medikamenter bare man tror di funker, sitter kanskje litt psykisk da :-)

Hvorfor?:oo hadde en pause på 1 dag før jeg tok di to siste.. Å jeg hadde 10stk xp tomt nå, og kvalmen er delvis vekk!:-)
Jeg fikk beskjed om det på apoteket på grunn av nye rettningslinjer på grunn av bivirkningene.. Det går sikkert bra, men nå vet du det hvis du skal ta mer :-)

Jeg fikk Phenegan mot kvalmen i går, tror ikke jeg tar en til av de :p

Natt til i går sov jeg fra 00:00 - 09:30, stod opp, dro til legen og en tur på apoteket hvor jeg hentet ut en eske m Pgenegan. Var hjemme igjen 11:00, tok en pille og sovnet - våknet 17:00 fordi mannen vekte meg. Tenkte at det sikkert bare var å glemme å få sove på natten, men neida. Sovnet 23:00 og våknet først 09:30 i dag. Kunne sovet enda lenger om jeg ville, for jeg er fremdeles dødstrøtt!! :p
Hahaha :-D er ekstremt trøtt jeg også! Står opp rundt halv 6, tok bussen 7 og jeg sov gjennom 1 timers busstur, før jeg sovnet 2 timer på skolen igjen! Ferdig tidlig, ble med kjæresten på jobb (søppelbil) og klarte delvis og holde meg våken! Sovnet i bilen på tur hjem som også tar 1time, og la meg rimelig tidlig den kvelden :-p like trøtt og jævlig dagen etter x)

Jeg fikk beskjed om det på apoteket på grunn av nye rettningslinjer på grunn av bivirkningene.. Det går sikkert bra, men nå vet du det hvis du skal ta mer :-)
Hmåkei! Fikk ikke beskjed om noenting jeg ;o ikke av legen heller:-p
Men ja, vet det nå:-) men det blir nok ikke mer på meg:-D

Back
Topp