Afipran mot svangerskapskvalme?

For meg funka det ikke, men veit om flere det har funka for.

Liker ikke ta medisiner jeg heller, men alternativet er å ikke få i meg mat og bli lagt inn på sykehuset igjen. Tar Zofran nå, tatt det siden uke 9, eneste som funker for meg. 

jeg tok det da jeg var gravid sist......jeg ble kjempe dårlig av de men har tidligere tatt det  uten å bli dårlig, selv har jeg tenkt at det kan være en sammenheng med at kansje elktrolytt balansen min var i ubalanse,pg at jeg hadde spydd i 9 uker eller noe sånt, uten å nesten klare å få i meg næring,  men uansett, her etter står det i journalen min at jeg IKKE skal ha det iallefall!! mente ikke å skremme deg eller noe da dette som hendte med meg vist nok var ganske uvanlig, og ingen av legene på sykehuset hadde vært bort i det før....alle var rett og slett veldig forundra over at det var mulig..

Ja. De første ukene tok det det verste av kvalmen og etterhvert alt.

Ja. Etter 14 uker fikk jeg de av legen min, og det gjorde at jeg sluttet å spy døgnet rundt, tålte å spise, kjenne lukter og bevege meg ute blant folk.
Var litt småkvalm mye av tiden, men helt levelig.
Måtte ta det til jeg var 6 fullgåtte måneder, før det kastet jeg opp tåneglene innenfra hver gang jeg prøvde å hoppe over en dose...

Eg brukte 3 kvalmestillende for å dempe kvalmen i dette svangerskapet, og afipran var ein av dei. Eg var innlagt i 1 natt, og måtte ha intravenøs væske for eg var så utslitt og dårlig.

Den hjalp ja, men eg var forsiktig med å ta dei, eg skulle være dårlig før eg tok dei.

Så har du fått dei, eller føler du trenger dei, så be om dei og bruk dei ved behov

jeg tok to gangene og for meg så virker det som om de tok kvalmen for godt.. Gikk fra å kaste opp 4-5 ganger i døgnet til å ikke være kvalm i det hele tatt! :/ :D

Jeg fikk det i uke 14 for fikk ikke i meg noe men fungerte ikke på meg er veldig imot og ta noe form for noe medisink under graviditeten men må man så må man :( Jeg hadde prøvd

Ja tok det et par ganger men jeg ble skremmende trøtt!! Sto og duppet av på jobb(stående!!) og måtte bare dra hjem, lå i koma hele dagen og følte meg fyllesjuk..

Fikk derimot vallergan i siste svangerskap og det er sovemedisin men de ble jeg ikke så trøtt av i det hele tatt, funket bedre

Jeg tålte de ikke Spøy like mye om ikke mer....

Jeg ville prøvd akupunktur før jeg prøvde med medikamenter siden det er helt ufarlig for fosteret. Jeg går fortsatt på det og er 24 uker. Kaster opp kansje 2 ganger i uka istede for døgnet rundt :)

kariannemor skrev:
For meg funka det ikke, men veit om flere det har funka for.

Liker ikke ta medisiner jeg heller, men alternativet er å ikke få i meg mat og bli lagt inn på sykehuset igjen. Tar Zofran nå, tatt det siden uke 9, eneste som funker for meg. 

Funket ikke for meg heller. Fikk Zofran etter andre innleggelse og gikk på det svangerskapet ut. Skeptisk til å ta medisiner, jeg også, men som du sier - alternativet er ikke noe bedre! Man trenger næring i kroppen når man skal huse en ny verdensborger i 40 uker ;)

Back
Topp