Afipran mot kvalme

Hyllrose

Betatt av forumet
Junilykke 2020 ♡
Hei!
Jeg har slitt mye med kvalme denne gangen og går på afipran. Legen sa ikke noe om å slutte etter 5 dager, men i pakningsvedlegget står det at man egentlig skal det. Problemet er at bare jeg går noen timer over da jeg pleier å ta dem så bryter helvete løs igjen og jeg må ta en pille.

Har dere erfaring med å gå på det lenger enn 5 dager? Tenker pakningsvedlegget kanskje er litt ekstra påpasselige og at det ikke er så krise å ta det lenger. Ihvertfall hvis jeg klarer å bare ta to om dagen.

PS: skal spørre legen også altså, men er så kjekt med erfaringer

Henger meg på for lurer på det samme. Legen sa til meg at om de hadde god effekt så måtte jeg bare ringe så fikk jeg større resept. Tror derfor ikke det er gale å bruke mer enn 5 dager, men skal ikke si sikkert :)

Fint å høre at det er legens svar da. Da tenker jeg det er tryggere å bruke enn å føle at man dør av kvalme :smiley-ashamed004

Jeg gikk på Afripan i flere mnd i strekk nå i dette svangerskapet.:meh::grumpy: Legen min sa jeg bare skulle se bort ifra det som sto der om maks 5 dager i strekk.

Min lege sier at jeg skal ta det som tillegg for å bli kvitt kvalmen noen timer ila dagen. Han sier jeg kan ta en tablett hver dag over lang tid, men ikke tre, da er det maks 5 dager, pga fare for nevrologiske skader hos mor. Her funker ikke afipran så godt uansett, men bruker det i tillegg til tre phenergan om jeg skal noe annet enn ligge langflat på sofaen. Rart legene sier forskjellig! Min lege sier at jeg er den med den heftigste hyperemesisen han har hatt da, og jeg har nok moderat, så tviler på han er veldig erfaren. Men kan evnt være greit å sjekke med trygg mammamedisin.no, er vel de som er best oppdatert.

Gått på det i flere uker nå og kombinerer med andre typer også.. ble engstelig jeg nå.

Jeg tar afripan og zofran. Skulle ta begge deler i normal dose i tre dager og så ta etter behov. Fikk også beskjed om å se bort fra det som sto på pakningen, jeg kunne bruke det etter behov og forlenge reseptene hvis jeg trengte det. Han sa det var helt trygt, men at 1 av 5000 kunne få spenninger og rykninger i muskler og ledd, og hvis jeg opplevde det må jeg slutte. Syns det er en annen verden nå, så håper jeg kan fortsette sånn!

Back
Topp