Afipran - kvalmedempende

Jeg bruker det. Er 8+4 idag, og har min første dag uten en Afipran tablett. De andre dagene har jeg vært avhengi, ettersom jeg må fungere for å ta meg av sønnen min.

Jeg bruker det, har også brukt det i første s.skap. Men har gitt meg med de nå da de ikke hjelper meg denne gangen.

Tok den første tabletten for en liten stund sia og æ e så gla for at det fungerte! E ikke 100% kvitt kvalmen, men nu e æ bare litt uggen og klarer fint å spise =)

Vurdert akupunktur i stedet for tabletter? Jeg er i utgangspunktet skeptisk til tabletter da, så sikkert derfor jeg vil prøve alt annet først før tabletter ;) Men akupunktur funker iallefall for meg :)

Jeg fikk dem,men de varte et par dager på meg også slutta virkningen...Litt bommert for meg,men går nå på reisesyketabletter og da klarer jeg meg tålig bra nok til å få i meg frokost og klare dagen mye bedre

Virker som om du e skeptisk til det meste Klatremus og at du ikke stoler på hverken utdanna forskera eller lega =p Men vi har jo alle forskjellige synspunkt på ting =) Æ trur akupunktur går mer på det psykiske og ikke det fysiske, det e ikke bevist at sånne type ting funker, men æ trur nok at hjernen kan "overbevise" kroppen om at den e bedre hvis man trur at det skal fungere. For mæ vil det mest sannsynlig være bortkasta tid og ikke minst peng, og har nok ikke økonomien til å kunne ta akupunkturtima hvis æ hadde hatt lyst engang =)

GlædeMæMasse skrev:
Virker som om du e skeptisk til det meste Klatremus og at du ikke stoler på hverken utdanna forskera eller lega =p Men vi har jo alle forskjellige synspunkt på ting =) Æ trur akupunktur går mer på det psykiske og ikke det fysiske, det e ikke bevist at sånne type ting funker, men æ trur nok at hjernen kan "overbevise" kroppen om at den e bedre hvis man trur at det skal fungere. For mæ vil det mest sannsynlig være bortkasta tid og ikke minst peng, og har nok ikke økonomien til å kunne ta akupunkturtima hvis æ hadde hatt lyst engang =)

Hehe, kan virke som jeg er skeptisk til det meste ser jeg ;) Men er ikke det da. Jeg tar tabletter hvis jeg må (og med betennelse i bekkenet har det blitt noen tabletter i perioder ja). Og jeg har migrene, så blir noen tabletter der også ved behov. Men jeg er bare mer forsiktig nå når jeg faktisk ikke har blodet mitt alene. Dessuten er det mange som har effekt av akupunktur, og da er det jo bare bra å slippe å ta tabletter vel? ;) Jeg googlet akupunktur en del før jeg bestemte meg, og jeg kom over en side (husker ikke hva den het) der legene faktisk anbefalte akupunktur før tabletter. Altså at tabletter var siste utvei. Men jeg vet jo det at kvalmestillende tabletter er godkjente å bruke under svangerskap. :)

Jeg hr prøvd akupunktur, men det funket ikke for meg. Verken første eller femte gangen, da ga jeg opp. Jeg hadde ekstrem kvalme i forrige sv.skap, frem til jeg var ca 18 uker på vei. Rundt uke 12 var det aller verst, og midt i juletider hos svigers. Masse matlukter hele tiden og mye folk. Da tok jeg Postafen (Reisesyketabletter). men legen frarådet dette ettersom det kan være skadelig.

Denne gangen fikk jeg Afipran, og ingenting har hjulpet så godt.

Når du står opp, så ta 1 tablett, drikk ned med litt eplejuice/farris. Eventuelt blandet. Og spis et par kjeks, en tørr skive eller noe. Da får kroppen litt mat, men ikke for mye. For Afipran hjelper ikke så godt, om du hiver innpå med mat. Jeg er bare i uke 9 denne gang, men allerede på min 2.dag uten kvalmestillende. Litt uggen av og til om jeg er sliten eller stresser, men det går vekk så fort jeg spiser pittelitt. :)

Har ikke brukt det selv, men har brukt det til datteren min over flere måneder.. Hun var plaget med masse oppkast og elendig tarmfunksjon. Afipran stimulerer tarmene til å melke tarminnhold normalt og for mini funket det som fjell. Hyppigheten av oppkast og kvalme ble sterkt redusert :)

Back
Topp