Afipran for kvalme

Dråpeblomst

Elsker forumet
FebbisBebbis2021 ❄️
Hei!

Jeg har fått Afipran av legen i dag, men synes ikke jeg merker så mye forskjell. Tok 1 tablett for ca 12 timer siden. Sov nesten 3 timer i ettermiddag, så merket trøttheten, men ikke effekten enda..

Tar det tid før man merker at det hjelper? Kan ikke finne informasjon om dette på nettet eller i vedlegget i pakken.

Kjenner jeg er litt fortvilet fordi jeg forventet en stor effekt..

Hei,

du kan ta opptil 3 stk pr dag med 6 timers mellomrom. på noen funker det veldig bra, andre ikke. Hos meg funker det noen dager og andre dager ikke.

Hei,

du kan ta opptil 3 stk pr dag med 6 timers mellomrom. på noen funker det veldig bra, andre ikke. Hos meg funker det noen dager og andre dager ikke.

Takk for svar :) Ja, jeg vet jeg kan ta flere, men prøver å unngå det + har kun 50 og fastlegen reiser på ferie i morgen, så er redd for å bruke de opp :rolleyes: Men kanskje jeg bør ta en nå eller er ikke det noe poeng når det er så sent?

Edit: bestemte meg for å ta en til :spitoutdummy:

Last edited:
Sniker :)

De fleste kvalmestillende må tas jevnlig over tid for best mulig virkning, var klar beskjed til meg fra KK. Hjelper visst ofte ikke så mye med en pille her og en pille der.

Sniker :)

De fleste kvalmestillende må tas jevnlig over tid for best mulig virkning, var klar beskjed til meg fra KK. Hjelper visst ofte ikke så mye med en pille her og en pille der.

Takk for god info! Da skal jeg ta to om dagen hver dag, for jeg vil veldig, veldig gjerne ha det bedre..

Takk for god info! Da skal jeg ta to om dagen hver dag, for jeg vil veldig, veldig gjerne ha det bedre..

Det skjønner jeg godt, det er grusomt å gå konstant kvalm (har ekstremt svangerskapskvalme selv, for andre gang). Det har tatt ca en uke med kvalmestillende for meg før de har fungert best mulig. God bedring, håper de hjelper. Husk at det finnes andre kvalmestillende om du får dårlig utbytte av Afipran. Snakk med legen din :)

Det skjønner jeg godt, det er grusomt å gå konstant kvalm (har ekstremt svangerskapskvalme selv, for andre gang). Det har tatt ca en uke med kvalmestillende for meg før de har fungert best mulig. God bedring, håper de hjelper. Husk at det finnes andre kvalmestillende om du får dårlig utbytte av Afipran. Snakk med legen din :)

Da kan jeg håpe at noe positivt skjer hos meg innen en ukes tid, husker ikke hvordan det var sist da jeg var innlagt med det. Tusen takk og god bedring til deg også :)

Dere som tar Afipran, har dere fått beskjed om å ta en pause i medisineringen etter 5 dager?

Dere som tar Afipran, har dere fått beskjed om å ta en pause i medisineringen etter 5 dager?

Nei. Heller motsatt, at det må tas minst en uke før man merker optimal bedring.

Back
Topp