mkrago
Elsker forumet
Lille gutt har nesten hele livet hatt veldig milde affektanfall, så mildt at vi ikke har snakket med lege eller helsestasjonen om det. Men i dag var alt galt han var sulten, sliten og forferdelig trøtt, plutselig gjorde jeg noe han skvatt av og anfallet begynte. Det starter alltid på samme måte han åpner munnen for å skrike men før noe lyd kommer holder han bare pusten en liten stund (5-10sek) før resten av vrælet kommer. Men i dag ble det værre han ble blek blå i ansiktet og var sekunder fra å besvime før han kom til seg selv igjen. Det var en forferdelig opplevelse selv om jeg har vært borti det i mildere form før. Skal til helsestasjonen til uka så tar det opp da, men huff for en følelse. Moren min har aldri sett noen av anfallene hans før og fikk jo helt panikk.
Jeg hadde det selv som barn men i det det kaller blå variant (skriker til man besvimer) men lille gutt har blek variert (halv skrik og holde pusten til eller nesten til besvimelse).
Men dette anfallet minnet meg på at vi må gi beskjed til barnehagen om dette, slik at vi slipper ambulanse tur til sykehus om det skjer i barnehagen.
Jeg hadde det selv som barn men i det det kaller blå variant (skriker til man besvimer) men lille gutt har blek variert (halv skrik og holde pusten til eller nesten til besvimelse).
Men dette anfallet minnet meg på at vi må gi beskjed til barnehagen om dette, slik at vi slipper ambulanse tur til sykehus om det skjer i barnehagen.