Aerius - bivirkninger

Me&mini

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
VIP
Himmelbarn
* Fra frø til Juliblomst 2015 *
Novemberlykke 2016
Desemberskatter 2016
*Aprilbaby 2018*
Kan bivirkningene være forbigående, eller er det bare å slutte?
Lillegutt har fått aerius for å se om noen av plagene hans ble bedre, men nå har han fått diaré :eek: :/

Last edited:
Er dirare fakrisk en bivirkning eller en tilfeldig uheldighet?

Er dirare fakrisk en bivirkning eller en tilfeldig uheldighet?
Står listet som en bivirkning ihvertfall, så tviler på det er tilfeldig siden det dukket opp etter kun et par dager på medisinen.

Står listet som en bivirkning ihvertfall, så tviler på det er tilfeldig siden det dukket opp etter kun et par dager på medisinen.

Mistenkelig da ja.

Det kan jo være at det går over, at kroppen. En er seg til medisinen, men ikke mulig å forutse desverre.

Min har heldigvis aldri reagert sånn, så det har jeg ikke erfaring på. Min eldste hsr prøvd alle flytende allergimedisiner som finnes og står på på aerius smeltetabletter

Mistenkelig da ja.

Det kan jo være at det går over, at kroppen. En er seg til medisinen, men ikke mulig å forutse desverre.

Min har heldigvis aldri reagert sånn, så det har jeg ikke erfaring på. Min eldste hsr prøvd alle flytende allergimedisiner som finnes og står på på aerius smeltetabletter

Tenker jeg ringer eller stikker innom legekontoret senere og spør hva de mener.
Hadde vært greit om det bare er forbigående, men er vel ikke heldig å fortsette med diare akkurat.

Noen andre som har erfaring med diaré som bivirkning?

Hvilke plager er det dere skal se om blir bedre? :)

God bedring til lille.

Min ble veldig tørst starten, gikk over etter noen uker :) god bedring med magen og håper plagene blir mindre plagsomme ;)

Hvilke plager er det dere skal se om blir bedre? :)

God bedring til lille.
Har en del utslett som legen mente var allergisk reaksjon, samt rennende nese, hoste og litt røde øyne.

Takk :)

Min ble veldig tørst starten, gikk over etter noen uker :) god bedring med magen og håper plagene blir mindre plagsomme ;)
Han virker ikke plaget med det annet enn at det var veldig løst egentlig. Men snakke med legen i stad og han syntes vi skulle kutte det ut og heller prøve igjen om litt. Har ikke fått påvist noen allergier enda.

Vi har ingen plager av den medisinen. Eldste får på der fra nå og til høsten hvert år pga ekstrem allrgi mot innsekter. Hu får store blemmer som verker av knott. Ble bitt av glegg i fjor og tok flere mnd før vi ble kvitt de stikkene til tross for medisin og kortison salve.

Vi har ingen plager av den medisinen. Eldste får på der fra nå og til høsten hvert år pga ekstrem allrgi mot innsekter. Hu får store blemmer som verker av knott. Ble bitt av glegg i fjor og tok flere mnd før vi ble kvitt de stikkene til tross for medisin og kortison salve.
Huff da, det høres ikke noe godt ut :(

Jeg er ganske sikker på at han reagerer på pollen, da hab blir ganske rød rundt øya og på nesetippen og nesa renner veeeldig når vi er ute spesielt på soldager. Blir helt fin igjen når vi er inne :p
Håper ikke det er noe mer enn det. Ille nok at han reagerer på melk og glutenprodukter og.

Men vi får vel vente litt og prøve igjen senere, for han ble veeeldig løs i magen ihvertfall :(

Kan bare svare for meg selv, vet ikke om det er det samme i Aerius for voksne som for barn. Men jeg får også mageproblemer i de første ukene når jeg begynner for sesongen. Tror det er pga at de inneholder laktose (er ikke allergisk, men reagerer på samme måte med andre tabletter som inneholder laktose), det pleier å gå seg til for min del.

Hvis han reagerer på melkeprodukter kan jo det hende han har laktoseallergi og derav reagerer på aerius?

Kan bare svare for meg selv, vet ikke om det er det samme i Aerius for voksne som for barn. Men jeg får også mageproblemer i de første ukene når jeg begynner for sesongen. Tror det er pga at de inneholder laktose (er ikke allergisk, men reagerer på samme måte med andre tabletter som inneholder laktose), det pleier å gå seg til for min del.

Hvis han reagerer på melkeprodukter kan jo det hende han har laktoseallergi og derav reagerer på aerius?
Skal ikke være noe laktose i denne miksturen ihvertfall. Måtte sjekke nå, for tenkte ikke på det med en gang. Skulle jo tro de ikke gir noe med melkerelaterte midler til en som utredes for bl.a melkeallergi :)
Mulig man kan reagere på sorbitol?
Eller sitronsyre... Hm..

Skal ikke være noe laktose i denne miksturen ihvertfall. Måtte sjekke nå, for tenkte ikke på det med en gang. Skulle jo tro de ikke gir noe med melkerelaterte midler til en som utredes for bl.a melkeallergi :)
Mulig man kan reagere på sorbitol?
Eller sitronsyre... Hm..
Sorbitol er lett avførende for veldig mange. En av grunnene til at man ikke bør tygge for mye tyggis av enkelte merker.

Vår gutt har ikke reagert på aerius, men jeg sliter med å få det i han, bære spytter det ut. Så skal høre med legen om å få gå tilbake til polaramine (selv om den gjorde han litt trett)..

Sorbitol er lett avførende for veldig mange. En av grunnene til at man ikke bør tygge for mye tyggis av enkelte merker.

Vår gutt har ikke reagert på aerius, men jeg sliter med å få det i han, bære spytter det ut. Så skal høre med legen om å få gå tilbake til polaramine (selv om den gjorde han litt trett)..

Var det jeg kom frem til.
Men vi prøvde igjen siden han var så veldig tett og snørrete, og ser ut som det går greit nå, så mulig det bare var at det var uvant for magen hans :)

Ikke noe problem å få i ham her ihvertfall. Gaper høøøyt så fort han ser flaska :smiley-bounce022

Og han har blitt myyye bedre :)

Back
Topp