Aerius allergimedisin?

Mrs.Pink

Forelsket i forumet
Oktoberskatter 2014
Noen som vet om man kan bruke Aerius allergitabletter når man er gravid? Står i pakningsvedlegget at man skal konferere med lege... Fikk ikke tak i legen i dag, så tenkte jeg skulle høre med dere om noen hadde spurt legen sin? *atsjo pollen!!!*

Hei, jeg ringte legen min med engang jeg ble gravid( bruker aerius daglig) og han fortalte at leger i norge bruker å gi aerius til gravide, og at det var helt ufarlig;)

Eg og bruke Aerius daglig, samt Sigulair og Atarax.
Legen min sjekka med speialista på Haukeland, og fekk beskjed om at eg skulle fortsetta å ta di.

Bruker cetrizin. Men all allergimedisin kan ikke bruker når man er gravid. Jeg hadde glemt mine hjemme og skulle få av ei på jobb. Leste på pakningsvedlegget at det ikke var anbefalt for gravide. Så da lot jeg være.

-Taster fra appen-

Bruker cetrizin. Men all allergimedisin kan ikke bruker når man er gravid. Jeg hadde glemt mine hjemme og skulle få av ei på jobb. Leste på pakningsvedlegget at det ikke var anbefalt for gravide. Så da lot jeg være.

-Taster fra appen-
Ingen av dei eg bruke e vel anbefalt for gravide, men da e fordi dei ikkje e forska særlig mykje på. Men har ikkje funne konkrete bivirkninga så har skada forsteret, og velge derfor å la gravide fortsetta på di ;)

-Taster fra appen-

Jeg snakket med legen om bruk av denne type og zyrtec. Det stemmer at det står i pakningsvedlegget at man ikke skal ta de, men legen leste opp for meg at jeg trygt kunne bruke disse. Det er ikke gjort funn på skade av fosteret tidlig i svangerskapet.

Jeg snakket med legen om bruk av denne type og zyrtec. Det stemmer at det står i pakningsvedlegget at man ikke skal ta de, men legen leste opp for meg at jeg trygt kunne bruke disse. Det er ikke gjort funn på skade av fosteret tidlig i svangerskapet.
Så bra :)

-Taster fra appen-

Var hos jordmor i dag og hun slo opp Aerius i en oversikt hun hadde, og den var godkjent for gravide sa hun... :)

jeg bruker aerius til vanlig, men har byttet over til cetirizin, legen min mente det var best ettersom at det er forsket lenger på graviditet og cetirizin, enn aerius:)

jeg bruker aerius til vanlig, men har byttet over til cetirizin, legen min mente det var best ettersom at det er forsket lenger på graviditet og cetirizin, enn aerius:)
Tåler ikke cetrizin jeg :(

Jeg skal til legen i morgen og må spørre selv ang allergimedisiner.
Måtte lukke soveromsvinduet i natt, for jeg fikk ikke puste! Bjørka rett utenfor vinduet er i full blomst :(

Alt kan brukes etterlyse publiseringer, vi som er i yrke er oppdatert på dette

-Taster fra appen-
nb

Nevner det igjen, gravide kan bruke alt. Ikke forhold dere til felleskstalogen eller pakkingsvedlegg. Ikke alle leger kan dette heller, men farmasøyter er hele tiden oppdatert på legemidler. Stol på dette. Den eneste begrensningen er en tablett ved amming, og dette pga få studier

Jeg fikk beskjed fra fastlegen min at de anbefalte ikke medisin under svangerskap med mindre de MÅ.
De eneste tabelettene jeg kunne ta var zyrtec, men kun hvis det var krise.

Så jeg holder meg borte fra de. Bruker spray og øyendråper :) Merker at allergien er litt bedre så langt i svangerskapet. Jeg er normalt hyperallergisk.. *ATSJOOOOO*

Jeg fikk beskjed fra fastlegen min at de anbefalte ikke medisin under svangerskap med mindre de MÅ.
De eneste tabelettene jeg kunne ta var zyrtec, men kun hvis det var krise.

Så jeg holder meg borte fra de. Bruker spray og øyendråper :) Merker at allergien er litt bedre så langt i svangerskapet. Jeg er normalt hyperallergisk.. *ATSJOOOOO*
Har fått beskjed om at både zytrec og cetrizin av to leger og jordmor, så jeg stoler på de :) Har fått beskjed om at jeg kan ta paracet men ikke ibux også, men tar helst ikke paracet heller. Zyrtec er jeg avhengig av daglig nå i pollensesongen.

Back
Topp