Aerius allergi tabletter og graviditet...

Buffeluremamma

Forumet er livet
Hva er reglene nå?
Kan man eller kan man ikke ta dem?
Skal til ei som har katter i helgen og burde vel ha dem i bakhånd[;)]

Jeg kunne ikke bruke dem da jeg gikk gravid. Fikk polaramin av legen.

En annen ting er at Aerius er langtidsvirkende medisin, så om du får en reaksjon og ikke har tatt medisin på lenge, hjelper det ikke å ta en Aerius.. Aerius bruker opptil 14 dager på å gi full effekt.

Hvis jeg starter i dag så har de 2 dager på å virke, det har funka før.
Blir så sinnsvakt trøtt av andre merker så klarer ikke å holde meg våken.
Hm, kanskje ta en tur innom apoteket da? Se hva de har?

Ingen av de reseptfrie allergimedisinene anbefales brukt under graviditet.
Polaramin må du til legen og få resept på.

Da må jeg ringe legen :O
takk [:)]

aueris anbefalles ikke gravide i det hele tatt.. husker ikke hva jeg fikk i fjor men blei så trøtt av de att tok de kun 2 uker nå går jeg uten og er tett vis jeg holder på med for mye støv..

jeg måtte bruke polaramin da jeg gikk gravid og ammet

Aerius er ikke testet og er derfor ikke sikkert for gravide. Det er ikke sikkert det gjør noe, men er foreløpig ikke anbefalt til gravide siden det ikke er testet. Polaramin kan brukes, også noen andre typer. Jeg måtte bruke polaramin da jeg var gravid, men unngikk det helst så lenge som mulig. Blir jo så utrolig trøtt av annet enn aerius.

Tatt fra RELIS (produsentuavhengig legemiddelinformasjon):

Cetirizin/levocetirizin så vel som loratadin/desloratadin (Aerius) kan trygt anbefales gjennom hele svangerskapet til gravide som trenger behandling for sin pollenallergi

Ikkje bruk aerius under graviditet... Spør legen om noe annet du kan få, eller ivelg å kkje besøke folk med katt når du ikkje kan få nåke mot allergien [&:]

ORIGINAL: Ibenholt

Tatt fra RELIS (produsentuavhengig legemiddelinformasjon):

Cetirizin/levocetirizin så vel som loratadin/desloratadin (Aerius) kan trygt anbefales gjennom hele svangerskapet til gravide som trenger behandling for sin pollenallergi

Eg har aerius i huset og det står det ikkje skal brukes av gravide!

Back
Topp