Advokat

*tine*

Gift med forumet
Vi sa opp BHG etter to dager grunnet at den ikke var det den gav seg ut fra.
Nå har jeg fått regning på 3 mnd. fra dem (2 mnd. oppsigelse, man må si opp før den 1., så når jeg sa opp den 2. så voila 3 mnd.), jeg har ikke lyst til å betale dem dette rett og slett fordi det var uholdbart å ha barna der.

Hva gjør jeg, jeg er sikker på at dette er en sak en advokat kan rydde opp i, men må det gå så langt?
Blir det rettssak automatisk, eller kan advokat sende et brav og be dem om å frafalle kravet?

Jeg vil ikke innpå grunnen til at vi sa opp fordi jeg ikke vil legge meg ut med disse folka, samtidig som det er forbannet at de skal ha så mye for så lite….[:@][:'(]

Hmmm, noen med erfaring?

ORIGINAL: Wayne`s wife

Tviler på at du vinner saken der.. Sorry..[:-]

[;)]

Det gjør ikke jeg, BHG blir drevet av en sekt uten at det informeres om dette annet enn på sektens hjemmeside.
Når jeg leverte 2. dagen var der fult profetorisk seminar...

Spørs jo hva som er grunnen til at dere sa opp da, hvor ille det var.

Det kan jo selv først bestride kravet, sette opp punktvis grunnene, og si at dere kommer til å fortsette å avvise kravene de kommer med.
Vis gjerne til hva dere ble lovet, kontra hva dere fikk.

Evt kan dere si dere villige til å betale for en mnd som minnelig løsning.

Om de ikke godtar det, kan dere be dem ta saken til forliksrådet der dere bor, og evt da få en dom på dere til å betale hele eller deler av beløpet. Men da må DE gå veien via forliksrådet selv (evt via inkassobyrå som ikke har lov til å ta salær for det pga omtvistet krav).

ORIGINAL: *tine*

Vi sa opp BHG etter to dager grunnet at den ikke var det den gav seg ut fra.
Nå har jeg fått regning på 3 mnd. fra dem (2 mnd. oppsigelse, man må si opp før den 1., så når jeg sa opp den 2. så voila 3 mnd.), jeg har ikke lyst til å betale dem dette rett og slett fordi det var uholdbart å ha barna der.

Hva gjør jeg, jeg er sikker på at dette er en sak en advokat kan rydde opp i, men må det gå så langt?
Blir det rettssak automatisk, eller kan advokat sende et brav og be dem om å frafalle kravet?

Jeg vil ikke innpå grunnen til at vi sa opp fordi jeg ikke vil legge meg ut med disse folka, samtidig som det er forbannet at de skal ha så mye for så lite….[:@][:'(]

Hmmm, noen med erfaring?

Vet ikke hva saken dreier seg om jeg, men det går i allefall fint an å snakke med en advokat og få vedkommende til å skrive et brev til barnehagen, uten at det blir noen rettsak av den grunn. Kan være greit å få hjelp til å skrive brevet slik at det blir mest mulig saklig og formelt, med henvisning til riktige paragrafer osv. Så ser jo også barnehagen at du mener alvor. Ikke sikkert de har veldig lyst til å få en sak kjørt for retten hvis de driver med noe "snusk"! Mange blir skremt og legger seg flate i det de får et velskrevet brev fra et advokatfirma!

Back
Topp