Adventskalender

twinanne

Forumet er livet
Hvordan har dere tenkt til å gjøre det for de små i år?

Her blir det nok bare den store som får.. Hun er jo så liten at hun ikke skjønner noe av det og blir da på en måte mest morro for meg og storesøster kanskje...

Tenker jeg heller gir han en gave den første og lar det bli med det i år. Han skjønner lite av det og tenkte kanskje jeg skulle lage selv, da er det best å kjøpe etter jul på salg [:D]

Selv så sitter jeg å planlegger nå, har en slik med 24 små skuffer, en bamse adventskalender i tre, min velsegutt fikk den av sin tante da han ble født hun greide ikke å dy seg.

Ellers har jeg 24 små poser numererte som jeg kan bruke.

Hva jeg skal gjøre til en slik liten tass er vanskelig , men har vært i tenkeboksen nå.

Skal lage aktivitetslapper:
F.eks
hjelpe mamma å bake, hjelpes [8|]
På tur med mamma og pappa og pølse på termos mat ute i det fri
Dersom snø, leke i snøen / et alternativ til å være ute dersom ikke snø
PÅ babykafe med .......
Ut på tur med kompisen, må snakke med mamman til kompisen hans
Leke med kompisen hjemme eller hos kompisen
OK osv finne på diverse ting....kan være enkelt også
Spille barnemusikk
lese bok (Ok det gjør vi også...men kan stå der alike vel)
Tegne med mamma/pappa
Babymassasje
ja osv...er i tenkeboksen her

Så ellers har jeg funnet ut 4 små kosedyr på IKEA 5 kr stykk, han har den 5. en elefant. Serien heter søt barnslig.
Så tar jeg de plysjfigurene i OLe Brum klubbenjeg rekker å få før jul i adventskalenderen hans, det blir minst Petter Sprett kanskje en til.
Så må det bli noen par sokker selvfølgelig, enten strikket eller kjøpt polsokker.
Ellers så jeg noen fine små biler som er med dyrefjes på a kr 19 på Exstra leker noen av dem.....
dette skulle holde, egentlig så trenger jeg ikke mer enn 12 ting, han trenger ikke å få ting hver dag.....

Men er spent på hva dere finner på jenter, kan jo forandre litt på planene mine også dersomdere har bedre ideer enn meg......

Når han blir større er det jo greit, med en del til lego greie og slikt hver dag .....

hadde tenkt på sjokolade kalender,siden småen er veldig glad i sjokolade...  husker søstra mi fikk det da hun var rundt noahs alder, og det var like gøy hver morgen når hun så kalenderen på veggen...

men din ide var ganske bra da, og siden jeg jobber på leke butikk bør det ikke være vanskelig å finne verken leker, klær eller en liten godbit i blandt i tilleg til kose stunder...   må kanskje lage en kalender til han, er litt sunnere en sjokolade hver dag......

må bare få ferdig trollet mitt først...[8D]

Sherita har lille gutten din fått sjokolade allerede? kan tenke meg han syntes det var godt ja.

Lillegutt her hvet ikke hva sjokolade er enda, og han for nok ikke smake med det første heller, for holde med kake til bursdagen hans og litt julekaker....det som går bare litt......

Lilly of the Valley du fikk meg til teke på adventsappelsinen, den med rød sløyfe på og med nellik i , en for hver dag.....men litt redd for at lillegutt skal spise nelikken da...[8D]

han har vært med bestemor i bursdag selskap to ganger og fått smake på litt av hvert...[&:]

liker det ikke noe særlig, men det er så sjeldent, og det er vell et kjent fenomen når barna er hos beste foreldre....  [:)]

tror kanskje at den generasjon mamma og de er i var litt mer slepphendt når det gjaldt godterier en jeg er til vanlig....[8D]

Blir nok ingen kalender til han i år tenker jeg. Han skal heller få en fin en neste år [:)]

nei, det er da altfor tidlig....synes jeg da

Tror ikke jeg legger noe i det i år, hun er jo så liten enda[:)] Er ikke fan av julekalendere med masse gaver og greier, så det blir en enkel en til neste år... Kanskje med noe vi kan finne på sammen eller no! Mye koseligere synes jeg[:)] Hater alt dette pakkehysteriet!

ORIGINAL: ..H..

her får han pakkekalender, men mest fordi at snuppa skal se at di får en pakke annenhver dag. men blir nok jeg kjøper slike nyttige ting som sokker, strømper , votter osv, som han uansett må ha når han skal i bhg...
mamma sydde enkjempe fin kalender som vi fikk i fjor som jeg skal bruke da... men når det er sagt så kan det fort være at det dukker opp en kalender til da, for har mine misstanker om at det er en kalender til som holder på og syes[;)] og kjenner jeg min mor rett så dukker den vel evt opp ferdig med pakker på... det skjedde nå i allefall i fjord.  i pakkene var ikke små for og si det slikt:P 

He he...lurer på om jeg ikke hørte noe om dette i fjor når vi var gravide.....hm...håper hun ikke overdriver da....men da bør det helst være nyttige ting, he he.....nå ødela jeg moroa her gett.

Blir nok bare pakkekalender for storebror i år.. Så får heller begge til neste år![;)]

Her skal vi ha Jul i svingen-kalender til storesøster, Joakim får bare følge med på den. Tenkte også å gi minipakke med rosiner og en klementin annen hver dag, til å nyte mens man ser på jul i svingen![:D]

Pakkekalendere har tatt helt av, men regner med å lage en beskjeden én til dem neste år. Med typisk en sprettball, en pakke rosiner, en fargeblyant etc i.

Her blir det nok bare hun største som får foreløpig[:)]

småen liker sjokolade i en haug, men mamma liker ikke at han får det...[8D]

Har ikke tenkt til å gjøre noe spes i år..!

ORIGINAL: Goolle

ORIGINAL: ..H..

ORIGINAL: sherita

småen liker sjokolade i en haug, men mamma liker ikke at han får det...[8D]

samme gjør han her... hvem gjør ikke det[:D] noen smakebiter får han også av diverse. har hatt en unge som ikke spiste noe som helst. kresen som få. dette tror jeg er fordi jeg var streng på hva hu fikk og ikke. fikk ikke smake noe sukker eller søtt eller slikt når hu var så lita. så hu ville jo ikke smake annen mat engang. drakk kun mme til hu var 15mnd, ikke grøt, ikke frukt ikke noe. så nå har jeg en unge som får smake på alt og liker alt. lar han gjerne få en liten smakebit av en sjokoladekake f.eks... alt med måte sier nå jeg da... og i frykt for og bli skutt her, så synes jeg vel mange er litt for "hysteriske" når det gjelder søtt, usunt osv.... (sikter ikke bare til januar forumet altså, men generelt)

jeg er veldig enig [:)]
her smakes det på alt, og det er helt greit..
så lenge han viser interesse, får han smake. men jeg propper ham ikke full med sukker og slikt når han ikke viser interesse[:)] 

Fornuftig dette her jenter, selv har ikke lillegutt fått smake sjokolade, men kake har han smakt.
Synes det er bedre med kake, bolle og slikt så jeg prøver å holde slekeriet litt lenger inn i fremtiden...har tenkt til å gi ham frukt som lørdagsgodt helt til han finner ut at det finnes noe annet.
Og litt hjemebakst er jo greit da bolle og slikt istedenfor godteri......nå enker jeg fremover.....men jeg hvet at man ikke kan holde de vekk fra godteri men prøver å drøye litt.

Back
Topp