Adventskalender

Orkidè

Betatt av forumet
Hva slags adventskalender har dere/skal dere ha til de små?

Jeg har lyst til at hun skal få en sånn brodert med ringer man kan henge pakker i. Er det for vågalt å prøve å brodere en selv? (har minimal erfaring med brodering...) Planen er at hun skal få Schleich-dyr i kalenderen! Blir dyrt, men da legger vi ikke så mye penger i julegaven.

Vi har en til barna som vi henger opp smågaver i eller en lapp hvor det er "skattekart" til der gaven er.
Men de deler kalender.

Min mormor sydde/quilta til dem til forrige advent.

Også fikk vi en nissegutt (ferdig sydd fra en eller annen butikk) med nummer på lommer og ringer som henger på den. Tente vi kunne ha noe sånn "ordtak eller ord for dagen" i den.

Jeg har en kjempesnill mamma som har brodert adventskalender til di 2 største barna. Og når holder hun på med en til mini også.....håper hun blir ferdig til 1.desember [:D]

Trur helt sikkert at du klarer å brodere en [:)] Lykke til !!!!

Jeg begynnte på en for et par år siden, men ga opp - tror kanskje jeg hadde hatt litt bedre tolmodighet nå!

Det finnes jo så mange typer, men kan inbille meg at den med bilde på er enklest? Da vet man hvor man skal begynne på selve broderiet liksom (selv om man følger oppskrift)!

Hmm... Jeg er ikke kjent for å ha den største tålmodigheten, og ikke har jeg et hav av tid å ta av heller dessverre.. Så kanskje jeg prøver finn eller noe. Hadde jeg bare tenkt på det litt før...

Jeg begynte faktisk å brodere en i helga. Kjøpte den på fredagen. Går ganske fort når man bare får satt seg til. Men vet ikke om jeg blir ferdig til jul... Er jo ikke lenge til, og jeg er jo ingen reser. Men skal jo selvfølgelig gjøre alt for å klare det... Men du vil helt sikkert klare å brodere! Jeg er absolutt ingen håndarbeidsjente, men akkurat dette synes jeg er litt gøy. Har tidligere brodert tre kalendere til tantebarna mine. Det er alt jeg har av erfaring.

Her går vi nok for den enkle varianten, en hyssingtråd med klyper på[8D][:D] Kanksje jeg syr pose til gavene, eller kanskje jeg "bare" pakker inn og henger gaven synlig. Igrunn best med den siste løsningen, for da passer jo gaven uansett, hvis jeg syr poser er jo størrelsen begrenset.

Back
Topp