Adventskalender til mann

Nordlys2018

Forumet er livet
❤️ Septemberlykke 2020 ❤️
Jeg har nettopp kjøpt en adventskalender til mannen min, sånn "ferdigpakke" med diverse krydderblandinger fra et merke han liker :) Han har jobbet så ufattelig mye med husbygging at jeg synes han fortjener adventskalender i år, og vil egentlig kjøpe flere (haha). Han er en sånn type som synes det er stas med det! :)

Vurderer å lage hjemmelaget øl-kalender, men kanskje dere har flere tips til andre kreative julekalendre til mannfolka? Pris er ikke så nøye, han har virkelig fortjent noe fint i år :)
 
Jeg vil også ha tips til kalender! I fjor fikk mannen sin første kalender av meg, og det ble da en sokkekalender med 12 par sokker (1 enslig sokk pr dag). Han trengte sokker. I år aner jeg ikke hva jeg skal finne på, men vil gjerne ordne noe da han står på som en helt mens jeg ligger gravid med bekkenplager og knapt får gjort noe hjemme.

Ølkalender blir det ikke. Han drikker veldig lite og er ikke så opptatt av det. Men hva med noe godt og blandet? Noen øl innimellom og så kanskje andre ting? Forslag mottas med takk!
 
Min har en sånn god gammeldags kalender til veggen, laget av tanta når han var barn. Den tåler ikke til mye tunge ting, blir nok litt sjokolade, sokker, griseflax osv :)
 
Vurderer å endre øl-kalender til "altmuligkalender" slik Kabakaba skriver! Smelle til men noen vinflasker innimellom, kanskje noen arbeidshansker, osv... Må undersøke litt.

Har forøvrig funnet ut en julegave: fotoshoot hos en lokal fotograf. Jeg H A T E R fotoshoots og takler ikke bilder av meg selv (psykisk ekstremt :p ) men han E L S K E R det. Så jaja. Da ofrer jeg den vondten inni meg og bestiller oss en fotoshoot + ett bilde som kan framkalles og henges på veggen (urggggjhhh.... dette er ekte kjærlighet altså...)
 
Vurderer å endre øl-kalender til "altmuligkalender" slik Kabakaba skriver! Smelle til men noen vinflasker innimellom, kanskje noen arbeidshansker, osv... Må undersøke litt.

Har forøvrig funnet ut en julegave: fotoshoot hos en lokal fotograf. Jeg H A T E R fotoshoots og takler ikke bilder av meg selv (psykisk ekstremt :p ) men han E L S K E R det. Så jaja. Da ofrer jeg den vondten inni meg og bestiller oss en fotoshoot + ett bilde som kan framkalles og henges på veggen (urggggjhhh.... dette er ekte kjærlighet altså...)
Photoshoot er bra :)
 
Har han noen hobbier du kan supplere med ting til? Her i huset er det jakt og fiske og trening som gjelder. Mye fint og praktisk man kan finne til de hobbiene, hodelykt, treningstøy, fiskekroker og annet fiskeutstyr, kart, underlag, sovepose (litt stort for kalender kanskje).
Ellers er min glad i bøker, teater/show, verktøy, underbukser, sokker, t-skjorter, skjorter.
Blir ikke kalender her i gården i år, ulønnet permisjon i stedet..
 
Jeg tror jeg lager sjokolade/lakris-kalender til han i år. Kan ikke putte en hel månedslønn i dette heller, og kalendergavene må være såpass små i størrrelse at de passer inn i en kurv sammen. Kanskje droppe noen litt mer fancy ting innimellom, men det blir fort dyrt med utstyr osv. Mannen min har såpass dyre hobbyer :smiley-ashamed004
 
Har begynt på øl/alkohol/oljer/diverse-kalender: kjøpt inn en 6pakning med favorittølla (så det ikke blir sååå dyrt :p ) + 3 spesielle øl og en 5pakning med forskjellige mini-gin-flasker :) Så da har jeg 6+3+5 = 14 dager, kun 10 dager igjen å fylle opp med :p :D Tenker jeg kjøper 5 øl og 5 små tepakker/(balsamico osv)oljepakker også har han noe fint å se fram til :)
 
Jeg har hittil kjøpt en firpakning med sokker og et par sko-deo-kuler til mannen. Så 19 dager gjenstår. En neglelakk til mellomste og et par hansker til yngste ble også med i dag. Til ungene har jeg litt forskjellig smått liggende, i alle fall jentene. Men mannens resterende 19 er altså høyst usikre. Noe sjokolade blir det, men helst ikke 19 av 24 da.

Pleier finne sånn hjernetrim på wish eller ebay til ham, får se om jeg finner noe før det er for sent, begynner å haste
 
Har han skjegg?

jeg skal kjøpe en skjeggoljekalender til min mann bare det kommer noen på lager
 
Jeg så på sokkekalender til han.. mest sannsynlig kjøper jeg inn 24 par sokker og legger frem til han hver morgen med en liten hilsen på :)
Han er storforbruker av sokker.
 
Min har fått pakkekalender to år nå, og det blir en god miks.
Han har fått 2-3 øl, 2 julebrus, litt godteri, lypsyl, sokker, boxer, gavekort på massasje (av meg), pepperkakeformer (til bakedate, han liker sånt), et hjemmelaget julekort med en veldig personlig hilsen og tekst om året som har vært, og litt invitasjoner til andre dater som ikke koster noe (julegrantenning i byen, med gløgg og kos hjemme etterpå) osv...
 
Coolstuff har mange alternativer, sånn for oss som ikke er så kreative på egenhånd :p
 
Jeg har kjøpt ørten øl og gin nå :p Nesten så det er for mange, mulig jeg bare gir vekk noe av det mindre spesielle før desember :p Takk for alle gode tips! Forøvrig tips fra min side: på tebutikker eller liknende har de mye fine sett med balsamico eller andre oljer til bak/mat. Det kommer jeg til å kjøpe i julegave :)
 
Back
Topp