Adventskalender til barn

Katitzi

Gift med forumet
Marsboerne2017
Novemberbarna 19
Hva putter dere i? Og hvor gamle er barna?

Mini er 2 år og 9 måneder i desember, så skal lage kalender til han. Noe nyttige ting som han trenger, og noen morsomme ting (små leker/figurer som interesserer han).
Av nyttige ting så blir det nok både sokker, strømpebukser, nye votter osv. Ting jeg uansett må kjøpe nytt til han.
 
Minsten som blir 2 i desember får pakkekalender, og jeg gjør likt som deg. Noe nyttige ting som jeg likevel hadde kjøpt (sokker, t-skjorter, votter, boksere/truser osv) og noe gøy. Da har jeg deriblant bestilt noen duplofigurer (fra ebay og aliexpress) og noen pakker med lekebiler som jeg deler opp. Han er veldig glad i biler :p

Eldste er 3,5 og får også både og. Hun får nye truser, sokker og t-skjorter. Men også litt andre ting, litt mer hobbyting som f.eks maleskrin, nye pensler, tusjer osv (ting som snart må byttes ut her) :p hun er veldig glad i å pusle, så noen puslespill er også kjøpt inn (noen fra ebay) :)
 
Nå er datteren min 4 år, men hun skal få pakkekalender i år også. Når hun var 2 år kjøpte jeg en 4-pk med playdooh å la en boks fordelt på 4 pakker, kjøpte andre ting som også inneholdt flere ting til en hundrelapp som jeg åpnet og fordelte i flere pakker. Kjøpte en 5-pk med truser som jeg også åpnet og fordelte å pakket inn i enkle pakker. Såpebobler var også populært å få her. Og sånn holdt jeg på til jeg hadde 24 pakker og da ble ikke kalenderen så dyr. :) kommer til å gjøre det på samme måte i år også :)
 
Jeg tenkte å gutta på 2 og 6 år få annenhver dag(men begge 1. og 24.). 6åringen sier det er greit, dog usikker på hvordan det vil gå med 2åringen :p Mulig det blir en enkel sjokoladekalender til hver i tillegg. Har bestilt noen figurer på ebay, og blir ellers som de over skriver.
 
Jeg har kjøpt en del småtterier på ebay, små dinosaurfigurer, biler og litt forskjellig, så sper jeg på med ting han trenger som sokker osv, han blir nok like glad uansett :rolleyes:
 
Er det vanlig å gi toåringer kalender? Tenkte å drøye det ett år egentlig.
 
Er det vanlig å gi toåringer kalender? Tenkte å drøye det ett år egentlig.
Her er det egentlig helst pga storesøster (3,5år), hun er veldig opptatt av at lillebror skal få likt som henne :p så da benytter man nyttige ting (i tillegg til noen småbiler o.l, da han elsker biler) i pakkene i samme slengen :)
 
Her er det egentlig helst pga storesøster (3,5år), hun er veldig opptatt av at lillebror skal få likt som henne :p så da benytter man nyttige ting (i tillegg til noen småbiler o.l, da han elsker biler) i pakkene i samme slengen :)
Med storesøsken forandrer jo saken seg ;)
Småbiler og sikkert små dyr og sånt hadde garantert blitt brukt om vi hadde kalender i år.
 
Med storesøsken forandrer jo saken seg ;)
Småbiler og sikkert små dyr og sånt hadde garantert blitt brukt om vi hadde kalender i år.
Jeg hadde fint ventet et år til, hvis det ikke var for storesøster :)
 
Er det vanlig å gi toåringer kalender? Tenkte å drøye det ett år egentlig.
Min er jo nesten 3 til jul i år, i fjor fikset foreldrene mine kalender til han og sendte i posten (ivrige besteforeldre med sitt første barnebarn :hilarious:).

Han elsker pakker, så derfor tenker jeg å lage en enkel pakkekalender, uten at det skal bli for dyrt.
 
Ikke lett med trettenåringen :p tror kanskje jeg kjøper pakke med strømper og deler opp? godteri? griseflax?
litt lettere for jentene på 7 og 11 :) neglelakk, hårdingser osv
 
Min er jo nesten 3 til jul i år, i fjor fikset foreldrene mine kalender til han og sendte i posten (ivrige besteforeldre med sitt første barnebarn :hilarious:).

Han elsker pakker, så derfor tenker jeg å lage en enkel pakkekalender, uten at det skal bli for dyrt.
Får se om ikke svigers fikser noe i år, enten jeg vil eller ei :p
 
Er det vanlig å gi toåringer kalender? Tenkte å drøye det ett år egentlig.

Mine er 2 og 3 (+en på 2 uker). Ingen av de får kalender. De vet ikke hva det er og vil derfor ikke savne det heller. Ser derfor ikke noe grunn til å bruke penger på det
 
Har kjøpt inn sokker som fordeles på flere pakker, skrivesaker, truser, og vurderer å kjøpe litt lego som også fordeles. Fyller også noen pakker med snop eller pepperkaker. I enkelte pakker skal jeg kanskje ha aktiviteter som fuglematlaging og baking. Tidligere år har det også vært en felles gave. Tror det var en bok. Det er ikke dyre kalendere, men heller ikke tull inni som ikke blir brukt.

Ungene er 7 og 4
 
Back
Topp