Adventskalender i barnehagen

MammanTeOlai

Forumet er livet
I dag fikk barna møte to mus, Musa og Julemusa [;)], som hadde gjemt seg inne i barnehagen for det er jo så kaldt ute. Hver dag i advent skal de trekke ut et navn, den som blir trukket ut får ha med seg ei mus hjem. På kvelden skal foreldrene skrive litt om hva musa og barnet har gjort sammen, f.eks. spist middag eller laget togbane. Kan også tegne, lage ting til musa osv. Dette brevet og det som blir laget skal barnet ha med seg i barnehagen igjen neste dag. Under samlingsstunden skal da barnet og en av de voksne i barnehagen fortelle de andre barna hva musa har fått oppleve forrige dag.
Syns det var en kjempefin adventskalender! Gleder meg til Olai får ha med seg ei mus hjem. [:)]

Er det adventskalender i barnehagen til barna deres? Hadde vært gøy å høre hva andre barnehager finner på. [:)] 
 
Hehe [;)] Var visst barna som hadde kommet på navnene. [:D]

Har ikke fått laget noe kalender hjemme ennå, men har kjøpt noen dyr og tog som jeg skal bruke.
 
Så utrolig koselg!!
Har ikke høret noe om noe jujekalender her nei
 
Åååå, så koselig! Har ikke hørt noe om kalender her nei, kanskje jeg må spørre i morgen[:D]
 
Hehe, nå fikk jeg skikkelig flashbacks til barneskolen. Et helt år hadde vi en bamse som gikk på rundgang, 1 uke hos hver. Vi skrev "dagbok", og de ukene i løpet av året jeg hadde bamsen så var det om og gjøre å finne på de gøyeste tingene, sånn at jeg kunne skrive om det etterpå [8D]
 
Har forløbig ikke hørt noe om kalender i barnehagen, så jeg er litt i tvil på om de skal ha det. [:)] 
 
Her skal dei ha noe dei kaller den omvendte julekalenderen. barna lager premier, og vi kjøper lodd. pengene går til frelsearmen, en fin kalender synst eg. [:)]
 
ORIGINAL: junigull*08

Åååå, så koselig! Har ikke hørt noe om kalender her nei, kanskje jeg må spørre i morgen[:D]

 
[:D][:D]
 
Vet ikke helt hva de skal ha på avd til ungene, men vi har laget ei svær trapp i papp, som vi har en nisse som klatrer opp ett trinn hver dag, og på 24 er det ei pipe han detter nedi, ganske koselig, ellers har vi hatt pepperkake kalender, der vi trekker et hjerte hver dag...
 
ORIGINAL: Sidney

Ååå, så koselig det hørtes ut da![:D]

I vår barnehage har vi "Omvendt Julekalender". Barna tar med en leke eller klær de selv ønsker å gi bort som de har vokst fra, så leverer vi alle pakkene til Frelsesarmeen i slutten av desember. Vi trekker et barn hver dag som får vise fram sin gave for barnegruppa. Veldig stas![:)]

Det var en kjempefin kalender! [:)]
 
Back
Topp