Advent

Hanne11

Glad i forumet
Gleder meg kjempemye til adventstida. Syns nesten den er like fin som jula (og jeg er veldig glad i jula).
Da tennes det lys hver kveld, og jula forberedes sakte men sikkert. Kveldene er kjempekoselige med gløgg og annen førjulsaktivitet. For meg handler advent om å glede andre (og litt meg selv[8D]) mest mulig.
Jeg inviterer eller overrasker til aktiviteter eller koselige ting vi kan gjøre sammen (baking, kino, film, god mat, vafler, grøt......)

Hva syns du er det beste med adventstida?

Advent er kooos :) Jeg gleder meg til alle de gode kakene man får servert når man kommer på besøk ;) maten, alle familie middagene/selskapene. Også er det veldig koselig med julepynten og lysene. Gleder meg veldig! :D Det er bare så synd butikkene ødelegger med å sette frem jula og selge jukebrus, pepperkaker osv 2mnd for tidlig :(

Her dropper vi adventstiden på en måte. Vi hopper rett på jula 1 desember. Adventstida er veel kanskje for oss i oktober npbember når vi handler inn gaver ol...og så snart vi bekker desember er det JUUUUUUUUL :) så da blir leiligheten litt rødere for hver dag som går.

Eeelsker hele juletiden[:D][:D][:D] Vi tar fram all pynten 1.desember, til og med juletreet (siden vi har pleid å bruke det som julekalender, pakker inn 24 små gaver hver å legger under). Begynner med bakin og all julekos 1, desember og holder på med det hele demember.. Pleier og å følge med på julekalenderen på nrk og tv2 [:D][:D](om det er en av de gode gamle som går).. Gleeder meg til jul[:D][:D][:D]

Advent er så kos!! Julekalender på tv med ett barn som sitter som ett tent lys. Julekalender, kakebakst, henge opp adventsstjerne og staker, juleverksted og alle forventningene!
Nisser osv kommer ikke opp for noen dager før jul her.

Her er jeg ikke glad i verken advent eller jul.. Men jeg håper det forandrer seg for Ebba sin del, jeg vil at ho skal ha et kjempegodt forhold til jula. Så da prøver jeg så godt jeg kan å kose meg denne julen, og lage nye tradisjoner. I år skal vi ha juletre å greier..! Heheheh[:)]

Back
Topp