Advarsel til alle hunde eiere

~Lille lilla Snodig~

Elsker forumet
Det nye hunde trener progrmmet som går på NRK 1 nå er en SKAM.  Vær så snill å ikke bruk NOE av det de sier på dette progrmmet.  Da vil dere fort få stressede og engestelige hunder.

Jeg så denne serien på svensk tv i sommer. og jeg gråt over hva de kunne få seg il å gjøre med hundene.

Er så lei meg for at NRK sender denne serien, det er helt forferdelig hva  han Jeppe mannen gjør.

Jeg har selv gått hundetrener utdannelse så jeg vet hva jeg snakker om....

Uff dette er hundemishandlig[:(][:(][:(][:(][:(][:(][:(][:(][:(][:(][:(][:(][:(]

Uff da.. Hørtes ikke bra ut, har sett reklame for programmet men har ikke fått med meg hva de driver med..

Men vet at du har peiling du hjalp meg med "oppdragelsen" av mine hunder, og det hjalp kjempebra!!

uff da,hørtes ikke ut som et bra program.har ikke sett det selv å oppdragelse på hunden min har jeg gitt opp for lenge siden[:D]neida han er så snill atte![:)]

Alle dyr også hunder (faktisk spebarn også) lærer KUN ved assosiering. Dette er det  massevis av studier på.
Når du feks skal lære hunden din å gå i bånd,  så sier denne Jeppe at du skal rykke kjapt i båndet,

Hunden din går ved siden av deg og tenker: trallalla så godt det var å gå tur.  Plutselig har eieren (deg) bestemt seg for at nå skal vi skifte retning og rykker derfor i båndet.  Hunden som aner fred og ingen fare får plutselig ett rykk i halsen
og AKKURAT i det hunden din får et rykk i halsen vil den føle det som ubehaglig.
Enten fordi det gjør vondt eller fordi hunden rett å slett skvetter.  OM da hunden ser en katt, en hund, en sykkel, en bil eller noe som ville vært helt forfedelig et barn!!! idet han får det rykket i halsen vil hunden blir redd for det den ser fordi han forbinder det han ser med smerten/ubehaget han føler.
Da vil du mest sannsynelig få en hund som knurrer, glefser eller kansje også biter et barn fordi den er redd for barnet.

Du har sikkert sett hundeeiere som står å niholder i båndet å roper nei og rykker i båndet mens hunden bjeffer som bare det.  Hunden er så oppspillt fordi den da skal "redde" og varsle eieren sin mot faren han ser, at han tror eieren heier på ham og syntes han gjør en kjempefin jobb.

Om du leser en bok av Turid Rugås som heter: dempende signaler også ser på episoden hvor hundene skal gå forbi hverandre uten å hilse på hverandre.  Kan du se på hunden at den blir mer og mer egstelig og redd etterhvert spm den treningen går frem.

Jeg sendte epost til svensk tv og har i dag sendt epost til nrk og fortalt hva jeg syntes om denne serien og hvorfor dette er forferdelig.

Dette er virkelig forferdelig folkens

Det blir desverre værre!!!

Klikker og positiv forsterking er helt helt kjempe supert!!!!  Bar at det finnes folk som ikke er maktsyke, men som faktisk har forstått at vi trenger trygge dyr[:D]

ORIGINAL: Sicily

ORIGINAL: *Andrea*

Det blir desverre værre!!!

Klikker og positiv forsterking er helt helt kjempe supert!!!!  Bar at det finnes folk som ikke er maktsyke, men som faktisk har forstått at vi trenger trygge dyr[:D]

Folk som holder på som han der Jeppe, har ikke skjønt at dyr ikke tenker som mennesker.. Meeget synd. Skal også "protestmaile" NRK når jeg har sett en episode. [;)]

KJEMPEBRA!!!!

det er så vondt å se på de de dyreeierene som praktiserer sånn dressur som du sier....altfor mange.

bra du engasjerer deg andrea hvis du har peiling på området.skam nrk.

Hei

Jeg er hunde eier og kommer ikke til å se det der. Sorry, men man kan kome langt med hunden sin utom å være slem. Jeg trener Amalia opp til service hund alene noe jeg kommer til å få mye godt av når ungen kommer. Hun hjelper meg dalig nå med å ta ut ting av vaskemarsinen osv.

Takk, men masse trening bak. På bildet er hun 9 månder og er 15 månder nå. Blit ei kjempe rampe jente, bare krangler med katta.. :/

ORIGINAL: *Andrea*

Det nye hunde trener progrmmet som går på NRK 1 nå er en SKAM.  Vær så snill å ikke bruk NOE av det de sier på dette progrmmet.  Da vil dere fort få stressede og engestelige hunder.

Jeg så denne serien på svensk tv i sommer. og jeg gråt over hva de kunne få seg il å gjøre med hundene.

Er så lei meg for at NRK sender denne serien, det er helt forferdelig hva  han Jeppe mannen gjør.

Jeg har selv gått hundetrener utdannelse så jeg vet hva jeg snakker om....

Uff dette er hundemishandlig[:(][:(][:(][:(][:(][:(][:(][:(][:(][:(][:(][:(][:(]

Takk for tipset. Jeg har hund, men det er min første, så jeg har ikke så mye peiling.

Ligger forresten bak meg og har det ikke så godt. Ble kastrert i går, og har vondt[:(]

Ikke slik jeg oppdrar min hund i alle fall[:@]

Må prøve å få med meg det som går i kveld!

huff, så fælt da[:'(]

har ikke hatt hund så lenge, han er 4,5 mndr. men han kan da sitt, bli, ti, legg seg ned og er heelt stueren.  alt dette har han lært ved at vi har brukt lystige og bestemte toner.. kunne ALDRI falle meg inn å rykke i båndet til hunden, da sier jeg heller "kom her"!!   aldri om hunden vår blir oppdratt med fysisk eller for den saks skyld psykisk vold!  nehij, hunden vår er veeldig avslappet, og UTROLIG lydig. [:)]  og jeg er stolt over hunden.  han er ekstremt rolig også.  (bortsett fra når han er i løpestrengen sin[:D][:D]  da er han heelt i 100[:D][:D])

ORIGINAL: Pelota

Ikke slik jeg oppdrar min hund i alle fall[:@]

Må prøve å få med meg det som går i kveld!

Ikke slik jeg oppdrar min hund heller.. om jeg hadde gjort slik med min Amstaff ville den helt klart blitt aggresiv. jeg har også dachs og det er også en stri hund og oppdra, men som jeg sier, så lenge de hører nok på meg er det ok. De hører på meg når det er viktig, og det er det som er viktigst for meg.
trener også blodspor osv og koser oss i skogen.
Er det ikke derfor vi har hunder da? fordi de skal ha det så godt de kan så lenge vi har de? Masse kos, turer/opplevelser, og mat!

Såg litt på det i går, trodde ikke det var så gale. Men jeg ble overraska over den steinaldermåten å trene en hund på.. Når det finnes så mange positive læringsmetoder i dag så klarer ikke jeg begripe hvorfor vi skal gjøre slik som læres i dette programmet..

Ja eg veit, det er forferdeleg. [:(] Eg trener mine hunder til å bli trygge, stabile og omgjengelige slik at dei trives med seg sjølv og andre på 2 og 4 bein. [:)]

Uff, det programmet er helt forferdelig. [:@]

har kikka på programmene av og til, men min hund har jo gått på kurs her i Norge og jeg bruker de teknikkene jeg lærte der... Her er godbit sentralt[:D]

ORIGINAL: Lasog

Vet det er en stund siden dette vart diskutert men... Var inne på siden til nrk nå og da såg jeg at det er flere som mener dette er dyremishandling blant annet flere eksperter, og det skal være på redaksjon EN i kveld kl 20:25. http://www.nrk.no/programmer/tv/redaksjonen/1.2148323

Det er jo helt krise at jeg ikke har fått sett denne posten!!!!![:@][:@][:@][:@]  arg heike

Back
Topp