Advarsel mot lakserolje

Labben

Elsker forumet
Tenkte å fortelle en liten historie om lakserolje, i forbindelse med at det nå sikkert er mange som vurderer å teste det.

En venninne av meg tok dosen, men ble bare sittende på toalettet en hel dag. Fødselen kom ikke i gang slik hun hadde håpet - og heldigvis for det. Ellers hadde hun mistet jenten sin. Det viste seg at ungen hadde navlestrengen rundt halsen og hadde fødselen satt i gang og vannet gått hadde hun blitt kvalt. Hun ble født med hastekeisersnitt to dager før termin og er helt fin i dag, heldigvis.

Jordmoren min sa forrige uke jeg skulle legge ut en melding her (hun har jobba i 30 el 40 år som jordmor) om att det ikke er bra ta. Det kan skje mye som ikke er bra. Det mest vanlige som skjer er att kroppen jobber på høygir med rier men man får ikke åpning...

Jeg vet nå ikke jeg men...ville jo si det da

Hei!

Jeg har hele tiden vært skeptisk til disse kjerringrådene for å få igang en fødsel før man evt blir satt igang av helsepersonell, jeg er for at kroppen selv starter fødselen når tiden er inne. Men dette er min mening da.... Jeg tørr ihvertfall ikke prøve lakserolje....

hadde ikke tenkt å prøve noen kjerringråd jeg...tar det som det kommer...!! Skal vertfall ikke prøve meg på lakserolje nå![8|]

Har også hørt at det kan vere farlig å ta lakserolje...hadde ei vennine som holdt på å miste gutten sin p.g.a lakserolje..hun gikk med rier i 3dager og når det først hendte no så var ho så sliten å hadde så vondt at allt av krefter var borte.
I tillegg hadde nurket snudd seg å lå til sete..så der ble det haste keisersnitt.de sa at fordi hun hadde satt i gang dette selv og "laget" rier kunne hun risikert å føda hjemme å da hadde nurket antagelig ikke overlevd..
er vist mere smertefullt enn nyttig endel av diss rådene tror jeg...
var veeeldig fristet selv,men litt for pysete[&o]

Back
Topp