Advarsel mot lakris

Er vel ganske store mengder som skal til for å bli farlig ja...
Forøvrig en dårlig ide i kombinasjon med kvalme/uvelhet....hadde med en liten pakke fudge på jobb i dag, spiste litt før lunsj - mmm, så godt....og så enda mer uvel etterpå... [emoji23][emoji39]

...altså...."begrense" til 250 g/daglig.....det er ganske mye [emoji23] spesielt om du ikke spiser det bart, men at det er godteri med lakrissmak....tror du fort skal oppi et kg lakrisgodteri for å få 250g lakris. På en dag. Da er det iallefall ikke lakrisstopp som stopper meg....heller kvalme pga altfor masse snop [emoji39]

...altså...."begrense" til 250 g/daglig.....det er ganske mye [emoji23] spesielt om du ikke spiser det bart, men at det er godteri med lakrissmak....tror du fort skal oppi et kg lakrisgodteri for å få 250g lakris. På en dag. Da er det iallefall ikke lakrisstopp som stopper meg....heller kvalme pga altfor masse snop [emoji39]

Poenget mitt er at masse god matvarer og andre ting må man passe på! Enig i det du sier at det skal nok godt gjøres å spise så mye!
MEN, når man hører om det så blir iallefall jeg litt " hva er det neste som er fy fy å spise "

Ja, det er visst litt å passe på (er litt kresen i matveien så det går egentlig ganske fint for min del), men tenker kanskje at lakris er en av de tinga en ikkje treng stresse med :) utover det der med å spise sunt og sånn da [emoji14]

Back
Topp