"advarsel" mot kjerringråd.

Som regel gjør man dette når man er på overtid og MODEN!!! Ikke rart du har hatt det vondt hvis du hadde null åpning før du prøvde det ut..
Jeg tok lakserolje 4 dager på overtid med 2-3 cm åpning og det satte fart på sakene.. Men jeg var over termin, åpen og moden..
 
Tror nok de kjærringrådene funker best når og hvis kroppen er klar for det - ikke for å fremskynde noe[;)]

Jeg har 4 fødsler bak meg og ingen av de har kommet før de er klar og jeg kan love deg at jeg har vært fødeklar og prøvd myyye før tiden!
 
Jeg tror barnet kommer når kroppen er klar. Og at det ikke kan fremskyndes av kjerringråd, men heller når man slapper av og minst forventer det...

Jeg hadde også et smertehelvete. Begynte med kanon sterke rier, lå i 32 timer. Og faktisk så var riene mye værre enn selve fødselen hos meg. Hadde rier i både rygg og mage og de kom kjempe ofte. Så kan forstå at enkelte omtaler maserier som et smertehelvete...
 
etter 37 fullgåtte uker er "barnet klart" for å komme ut.. dvs han/hun er ikke lenger for tidlig født og klarer seg utmerket godt utenfor mors mage.. jordmor/lege har sjekket at babyen er større enn gjennomsnittet og har det veldig bra.. Selvfølgelig tenker jeg mest på barnet, det er jo grunnen til at jeg faktisk holder ut og kommer meg gjennom dette. Men jeg synes det burde blitt tatt litt mer hensyn til den gravide, barnet i magen har det uansett ikke "bra" når mor kaster opp hele tiden og har konstante smerter. 
 
Back
Topp