Advarsel mot eika forsikring

Ecinnaj

Gift med forumet
Oktoberskatter 2014
Anbefaler ingen å ha eika som forsikring.
Når du trenger hjelp vender de deg ryggen hver eneste gang.

De mener tiligmed at en bilstol til barn/baby som har vært i kollisjon fint kan brukes
Det er livsfarlig at de sier slike ting. Alt for å slippe å betale!!

Setter seg helt på bakbena og i det tilfellet skulle ikke de betale engang!!
Det var den andre partens forsikring som skulle betale.

Så uansett hva som skjer så hjelper de ikke.
Det er 3 gangen jeg har bedt om hjelp og hver gang så vender de ryggen og er ekstremt vanskelig å ha med å gjøre.

Styr unna eika!!!!

Ville bare fraråde dere også å bruke eika som forsikring, ja de er billig men om noe skulle skje så får man bare trøbbel og ingen hjelp.

Vi har aldri hatt noe problem med eika. Har akkurat totalrenovert leiligheten vår pga vannlekkasje og de har hvert supre hele veien.
takstmannen var her kl 8.00 på en lørdag, 4 timer etter at det ble oppdaget, alle utbetalinger er gjort dem en gang.

Har nok dessverre noe å si hvem du møter på

Takk for advarselen.

Vi har ganske nettopp skiftet til eika via banken vår. De opplevde at de aller aller fleste var fornøyde og hadde så vidt hatt klager.

Veit om tilfeller de er helt supre også, slike historier finnes nok i alle selskap. Hvorfor byttet du ikke etter første gangen de sviktet?

Vi har heller ikke hatt noe problemer med dem. :) har Tryg nå da, pga tilbud fra banken.

Veit om tilfeller de er helt supre også, slike historier finnes nok i alle selskap. Hvorfor byttet du ikke etter første gangen de sviktet?
Hadde håpet de ikke skulle være like vanskelig hver eneste gang det var noe småtteri.

Ja har vært fornøyd så lenge det ikke skjedde noe. De var lav på pris osv men tvert det skjer noe så skal man absolutt ikke få noe hjelp ihvertfall.
Det er om å gjøre seg vansligst mulig.
Frekke folk i kundeservice på skade. I salg er de kjempehyggelige, men det er jo de som skal få deg til å kjøpe forsikringer da.

Saksbehandleren på bilen mente sammenstøtet nokk var så lite at bilstolen fint kunne brukes og å bytte den var ikke nødvendig.
Bakluke, bakfanger, baklykt og sideskjerm var ødelagt så bilen ble kondem tvert han fra Gjensidige hadde vært å sett på skadene, siden det var trett før påske også så fikk vi 5 tusen ekstra for bilen.
Og vi fikk også dekt opp en del til bilen som vi nettopp hadde byttet.

Det hadde ALDRI eika gjort.

Uff, det var leit å høre! Men takk for tipset. Skal huske på det. Vi bruker Gjensidige til bilen og Sparebank1 til innbo. Sistnevnte er meget flinke, og de dekker til og med skadedyrsanering! Og man slipper egenandel dersom to eller flere i husstanden har den samme forsikringen. Det kom godt med da vi måtte fjerne veggdyr her to ganger, 9000 kr i utgift hver gang så vi fikk da 18000 igjen på forsikringen + merkostnader slike som hotellovernatting, emballasje o.l. Anbefaler Sparebank1 på det varmeste!

Jeg har hatt Eika (gamle Terra) i alle år, og er super fornøyd!

Hadde ulykke i utlandet for 5 år siden som var alvorlig,og de har stilt opp med ALT og enda litt til! Samme har de gjort da jeg dessverre har opplevd to ganger at noen andre krasjer bilen min, eller når hunden min var hos veterinær.
Jeg er i hvertfall super fornøyd,og anbefaler de til alle! Hørt om andre som har vært i lignende situasjoner som meg med andre forsikringsselskap som virkelig har slitt for å få en eneste krone, slik har aldri jeg følt det :-)

Fornøyd med Eika her også, gjennom jernbaneverkets bank og forsikring. Som noen andre nevner over her, sånne eksempler er det i alle selskaper. Noen er strålende fornøyd, andre føler at de ikke får den hjelpa de skal ha.

Ja va jo fornøyd til å starte med.

Men nå har vi byttet og jeg er glad for det.

Fikk beskjed av det nye selskapet at den ene bilen vår var helt feil registrert. Var noe fellesbenevnelse som var brukt før som de bruker. Det er egentlig ikke lov å bruke de lengre.
Så om det hadde skjedd noe så hadde vi ikke fått en dritt sikkert fordi de har registrert bilen på feil måte.

Back
Topp