Advarsel: langt klageinnlegg!

fredrikke89

Forelsket i forumet
Jeg er veldig glad for at jeg er gravid, og jeg koser meg med det!
Meen, er det noen andre enn meg her som føler de bare har fått alt
Det startet med kvalme rundt uke 5-6.. Det var oppkast og brekninger flere ganger om dagen og jeg gikk ned 6 kg og spise lite (nesten kun cherrytomater). Den verste kvalmen ga seg ca. uke 14-15, men kaster fortsatt opp hver dag på morgenen (de siste to dagene også midt på dagen). 

Når jeg endelig følte at kvalmen ble bedre, slo trøttheten og utmattelsen for fullt inn.. Jeg orker ikke være med på noen ting, og etter jeg har slitt meg gjennom noen timer på skole eller jobb er det kun sofaen og meg! Såå.. Sakte men sikkert siden ca. uke 13-14 har jeg hatt mye vondt, og bedt til GUD om at jeg hvertfall får slippe unna bekkenløsning.. Men neida! Har nå blitt sykemeldt fra jobb (som kun er en annenhver-helg-stilling) og blitt henvist til fysio. 

Alt dette samtidig som jeg begynte i 8 ukers sykehjemspraksis gjennom sykepleiestudiet i går.. Jeg har nå vært to dager i praksis, kastet opp begge dagene på sykehjemmet pga det jeg tror er en god blanding av vondt i bekkenet, hodepine, masse forskjellige lukter, og generelt kvalme.. Jeg har i dag ringt mamman min (det er godt noen ganger det og!) og grått mine bitre tårer.. Jeg er så lei!! Jeg skjønner ikke hvordan jeg skal komme meg gjennom de neste 8 ukene, når bare det å komme seg opp og ut av huset er en påkjenning. 

Huff.. Nå gråter jeg igjen og føler meg som en skikkelig klagekjerring! Er så mange som har det så mye vondere enn meg, men nå måå jeg bare få luftet litt, da jeg føler at ingen rundt meg forstår hvor stor påkjenning dette er for meg.. 
Er sikker på at ALT dette er glemt når jeg får holde den lille jenta mi i armene i august<3 Gleder meg til det!!

Huff, så fælt! Du har all grunn til å klage og gråte litt, vennen. Graviditet er ingen sykdom, men man kan søren meg bli syk av å være gravid! Og når man blir så sliten, og med alle de hormonene i tillegg, så er det ofte enda vanskeligere å se en ende på ting... Kvalme i så mange uker og smerter i tillegg ville knekt enhver person - vi er søren meg gravide i tillegg!!! Jeg vet veldig godt hvordan det er! Har heldigvis sluppet billig unna dette svangerskapet (bank i bordet), men sender deg MASSE gode tanker og energi og håper du føler deg bedre snart. 

(Er ikke rart du kaster opp i sykehjemspraksis, forresten, det er mye lukter i tillegg til at det er slitsomt)

KLEMMER til deg!!

Sender mange klemmer.

Bekken greiene vet jeg godt hvordan er. Det begynte i uke 7 her og noen dager kan jeg faktisk fysiskt ikke sette ene foten forran den andre. Helt jæææævligt.
Litt trøst kan være at fysio kan hjelpe, hjelper her i hvert fall og jeg er fortsatt uten sykemelding noe jeg er veldig stolt over siden jeg sist svangerskap hadde vært sykemeldt i en god del uker når jeg var komt så langt.
Jeg har ikke prøvd akepunktur, men har hørt det skal gjøre under. Når du går til fysio så lærer du mange tips om hva du bør og ikke bør gjøre av bevegelser igjennom dagen og det hjelper godt her.

Kvalmen har jeg ingen tips for og den er jo såå forferdelig. Her hjalp alt som var søtt, skillingsboller, donughts, smågodt, osv. hehe. Men det er jo så forskjelligt fra person til person.

Og så helt til slutt, et par klemmer til. ;)

Forstår deg sååå godt, har det på akkurat samme måte ....... 
Sender en stoooor klem og håper du kan føle deg litt bedre snart!! 

Er godt å syte litt, spesiellt her inne, da du kan møte på mange i noe lignende situasjon.
Håper så inderlig at du blir bedre, for ikke noe morsomt å ha det slik som du har det.
Det sies også at mellom uke 20-30 så begynner man å få energi tilbake. Jeg er nå i uke 21 å dette stemte med meg.
Så jeg krysser allt jeg kan krysse for at du får tilbake energien din i hvertfall såpass at hverdagen blir lettere å leve ut.

Forestn, har du skjekket vitamin innholdet i kroppen etter du ble så slapp?
Min mor sa til meg "jeg har vært sykemeldt de siste 3 ukene pga lavtblodtrykk å dermed ekstremt trøtt å slapp", at man burde få sjekket dette, også spesiellt jerninnholdet. kroppen blir ganske slapp om man har et lite innhold av dette...

Du er ikke alene. Jeg er i uke 18 og nå har bekkenløsningen meldt sin annkomst. Sliter fortsatt med mye kvalme,oppkast og hodepine. Går også sykepleien så praksis måtte jeg bare gi opp!

Føler du fysio hjelper? Har hørt så mye forskjellig. Men slik ting er nå er jeg villig til å prøve det meste tror jeg! ;)

Håper ting går fremover for deg i allefall! :)

Frøken88 skrev:
Du er ikke alene. Jeg er i uke 18 og nå har bekkenløsningen meldt sin annkomst. Sliter fortsatt med mye kvalme,oppkast og hodepine. Går også sykepleien så praksis måtte jeg bare gi opp!

Føler du fysio hjelper? Har hørt så mye forskjellig. Men slik ting er nå er jeg villig til å prøve det meste tror jeg! ;)

Håper ting går fremover for deg i allefall! :)

Måtte gi opp praksis selv :/ Ble sykemeldt og må ta det på nytt neste år, sammen med en eksamen som jeg kun kan ta når praksis er godkjent.. Kjedelig! Men men.. Var dumt av meg å presse meg så hardt i praksis, for etter det ble det verre. Men har ikke like ille bekkenløsning som mange andre, så takknemlig for det hvertfall!:)

Føler ikke fysioterapi hjelper noe, men det har vel sikkert en god effekt på senere plager vil jeg tro.. Også er det jo greit å få trent bekkenbunnsmuskulaturen med tanke på urinlekkasjer etc, noe mange er plaget med i/etter svangerskapet :) 

Men hør om det er noen gruppetreninger for gravide hos fysio der du bor da :) Det er det jeg går på.. Koseligere det, enn å gå til fysio alene.. Så får man en fin treningsøkt med musikk og andre gravide. Masse lykke til hvertfall :D 

Så bra! :) Har forhørt meg litt, men Ålesund har nok ikke det beste utvalget av slike ting.
Det eneste er yoga for gravide, så vi får se etterhvert! :)

Lykke til du også! :)

Føle sånn med deg!!!!!! Sv kvalme i 4,5 mnd,sv migrene i 2 mnd, GBS i urin fra uke 20, masse kynnere helt siden uke 15 og nå er det bekkenet!!!! E sååååååå lei!

Frøken88 skrev:
Så bra! :) Har forhørt meg litt, men Ålesund har nok ikke det beste utvalget av slike ting.
Det eneste er yoga for gravide, så vi får se etterhvert! :)

Lykke til du også! :)

Bor du i Ålesund? Bor her selv! :) Og jo, hver onsdag på Frisk Senteret på Moa er det trening for gravide kl 14.30, så da sees vi kanskje der hvis du får deg en henvisning! ;) 

Ja bor nær høyskolen! :)
Åå, så gøy! :) Da må jeg nevne det for legen i stedet for å gå til fysio alene! :)

Takk for opplysningen! :)

Frøken88 skrev:
Ja bor nær høyskolen! :)
Åå, så gøy! :) Da må jeg nevne det for legen i stedet for å gå til fysio alene! :)

Takk for opplysningen! :)

Bare hyggelig! Går du første året på sykepleien da? Kanskje vi går i samme klasse? :p Hehe.. Går i B-klassen første året jeg. 

Har bare startet på praksisen, ellers tok jeg de blokkfagene jeg manglet! :)
Var i A :) 

Var inne og så på den treningen på Frisk Senteret, har du vært på bassengtreningen?

Frøken88 skrev:
Har bare startet på praksisen, ellers tok jeg de blokkfagene jeg manglet! :)
Var i A :) 

Var inne og så på den treningen på Frisk Senteret, har du vært på bassengtreningen?

Okei ;) 
Nei, har aldri vært på bassengtrening, men mener å ha hørt at det er et tilbud der for gravide.. Den treningen jeg går på er sal-trening med bruk av blant annet slynge :) Oppe i 2. etasje.. 

Ok! Har hørt at basseng kan være veldig bra, så må vel bare teste og finne ut hva som passer meg best! :)
Kiropraktor har i allefall IKKE vært til hjelp!

Må bare spørre jeg; hvordan er det med egenandeler ect?

Huff, forstår at du er lei når ting er slik..
Mange tror det er så lett og være gravid, trodde det selv før jeg ble gravid.
Men da kvalmen, trøttheten og smerter i ryggen meldte seg skjønte jeg at det ikke skal være så lett som jeg trodde..

Sender deg mange gode klemmer, og håper du får noen fine uker de siste 8 ukene dine:)
Her er det 13 uker igjen :P hehe

Å jada,har det akkurat det samme! Med nr 1 var jeg frisk og rask, nå har jeg vært kvalm i 4 mnd fra begynnelsen og kastet opp i de og. Så akkurat det samme som deg, trøtt og utmattelse. Oppå et bekken som bare er til bry, så gleder meg til og få ut lillemann nå ja.

Det skal sies folkens at dette innlegget ble skrevet i mars, og ting er litt annerledes nå.. Formen er super bortsett fra at jeg blir fort sliten, pluss at bekkenet er veldig vondt. Men har hvertfall ikke praksis og kvalme, så da klarer jeg meg! :D Ikke så lenge igjen nå <3

Back
Topp