Adopsjonsprosessen i gang!

happysnappy

Forelsket i forumet
Det har vært en tung vei. Vi har valgt å adoptere og prosessen er igang. Vi skal til første samtale med barnevernet allerede om en uke! Det er spennende, men samtidig utmattende. Å få barn på denne måten kan ta over fire år. Likevel føler jeg en lykke over at vi har kommet dit vi er nå.

Vi kommer til å fullføre siste forsøk i Danmark, men jeg tror det blir siste assisterte befruktning for vår del. Er usikker på hvor sunt det er for både kropp og sjel med så mange forsøk. Jeg leser med stor interesse alle historiene her inne og jeg følger med på forsøkene som deles. Jeg finner trøst og deler sorgen og gleden i de historiene som dukker opp.

Jeg heier på dere. Og jeg heier på oss.

Jeg heier og på dere !! Håper dere snart får oppfylt ønske om å bli foreldre,på en eller annen måte :)

Lykke, lykke til med en spennende og utfordrende prosess! Jeg synes det er fantastisk flott at dere har startet prosessen og er sikker på at dere selv også vil føle at dette er det riktige bare dere kommer skikkelig igang. Ja, det er mange tanker som skal sorteres og plasseres på forhånd og underveis, men det er mye god hjelp i å være aktiv i en av foreningene som jobber med adopsjoner. Vi startet prosessen, men grunnet kronisk sykdom gikk ikke søknaden igjennom (den gangen, det er jo over åtte år siden nå).

Gleder meg til å følge deg videre på ferden mot å bli mamma! Det blir din tur, før eller siden, enten på den ene eller andre måten! :)

Spennende :D
Masse lykke til :)

Masse masse lykke til.
Meld dere på kurs som de tilbyr for adoptive foreldre, hørte at det er kjempe bra.
Vi har også vurdert adopsjon. Men siden vi er to jenter, så må vi regne med at vi får et (eller flere, siden man må være åpen vår søsken adopsjon) barn (kun fra Brasil) som er 5år eller eldre. Selv om vi har kjempe lyst til å gi omsorg til de som trenger det mest, men samtidig vi har prøvd kun aid (4 ganger). Så vi har bestemt oss at vi skal prøve IVF 3 ganger (det som staten "tilbyr") og hvis det blir ikke noe baby på oss, så setter vi i gang adopsjonsprosessen. Vi hørte at man kan ikke prøve både assistert befrukning og adopsjon samtidig. Vet ikke om det er sant...

Masse masse lykke til.
Meld dere på kurs som de tilbyr for adoptive foreldre, hørte at det er kjempe bra.
Vi har også vurdert adopsjon. Men siden vi er to jenter, så må vi regne med at vi får et (eller flere, siden man må være åpen vår søsken adopsjon) barn (kun fra Brasil) som er 5år eller eldre. Selv om vi har kjempe lyst til å gi omsorg til de som trenger det mest, men samtidig vi har prøvd kun aid (4 ganger). Så vi har bestemt oss at vi skal prøve IVF 3 ganger (det som staten "tilbyr") og hvis det blir ikke noe baby på oss, så setter vi i gang adopsjonsprosessen. Vi hørte at man kan ikke prøve både assistert befrukning og adopsjon samtidig. Vet ikke om det er sant...

Det stemmer at man på papiret må være ferdig behandlet for infertilitet, men i praksis er det veldig mange som kjører dobbeltløp. Foreningene og bufetat kan ikke søke informasjon om søkerne hos sykehusene/klinikkene. Vi er 39 og 40 så pga alder må vi sette igang.
Som homofile ville jeg ha undersøkt mulighetene for å bli fosterforeldre. Man kan nemlig si at man ønsker å være fosterforeldre for barn som kan adopteres. Kjenner flere homofile som har gjort dette.

Lykke til med adopsjonssøknad og prosess videre! Sikkert en lettelse å ha tatt valget selv om det innebærer usikkerhet og venting det også. Jeg heier på dere!!!

Så spennende prosess dere skal igjennom nå ;) masse lykke til. Har dere tenkt ut hvilket land dere gjerne vil adoptere fra? :)

Gratulerer med å ha tatt valget! Adopsjonsprosessen er både utmattende og spennende på en gang, men min erfaring er at det absolutt er en vei som på mange måter er lettere å gå enn gjentatte hormonbehandlinger når valget først er tatt.

Anbefaler på det sterkeste å melde dere på adopsjonsforberedende kurs, det vil dere få mye igjen for siden. Og dra på alt som finnes av arrangementer i deres lokallag når dere føler dere klare for det, det er fantastisk mange hyggelige mennesker i adopsjonsmiljøet, og ikke minst utrolig godt å møte andre i samme situasjon.

Lykke, lykke til!! :love7

Spennandes! Masse lykke til med både adopsjonen og det siste forsøket. Her har eg bestemt meg for å gi prøverør sjansen ut 2013 og etter det blir det enten adopsjon eller forsterheim trur eg om me ikkje skulle vera så heldige å lykkast no då.. Fryseforsøk blir i april slik det ser ut no her:)

Back
Topp