Adobe photo-Heeeeeeeeeelp-Oppdatert

nesco

Elsker forumet
På et bilde... Hvordan får man vekk alt bak ungen? Sånn at bakgrunnen er hvit? Bruker adobe photoshop, men jeg ikke særlig dreven på å bruke det [8D]

dytt

dytt dytt

dytt dytt dytt

ingen som har en god "oppskrift"? Ser at enkelte her inne har gjort slik...

Det enkleste er vel å legge på en layer mask.
Jeg måtte satt meg ned og gjort det selv for å kunne forklart nøyaktig, og det har jeg ikke tid til nå. (Har litt gullfiskhukommelse, og er en stund siden jeg gjorde det sist) Men om du ikke får svar av noen andre, kan du evnt sende meg en pm, så kan jeg forklare deg det senere, til uka eller noe.

Eg gjør det på den "tungvindte" måten, nemlig visker bort alt rundt med viskelæret[;)] (men setter ned hardness til sc 70 for å få litt dusere kanter)

kan du ikke klippe ut det objekte du vil ha, og legge det på et nytt ark. jeg bruker Picture It! så har kje peiling på kordan det gjøres på adobe photo....

eller fant en link her inne, blir jo samme prinsippet. bare at du klipper ut alt du ha med å limer det inn på en ny bakgrunn...

http://thesigs.com/photoshop/tinting.html

hvis du ser på signaturen min så har jeg gjort dette med Kine.
der markerte jeg henne med "lasso" helt rundt. og så kopierte jeg henne og lima henne inn på ny hvit bakgrunn.

Div tips her... har sett en lasso, men vet ikke hvordan den brukes.. Får prøve meg fram masse[&:]

Fikk til  (ennå bare på nybegynnerstaidet-trenger å øve meg slik at jeg blir mer nøye, men ok start)

Back
Topp