adidas response trail 17!

LilleLavendel

Forumet er livet
noen som har den? over/under/normal-pronasjon på dere?:) står den ivaretar ulike løpesett! er dere fornøyde? har lagt den av på xxl i oslo. var jo billig billig!:)

LilleLavendel skrev:
noen som har den? over/under/normal-pronasjon på dere?:) står den ivaretar ulike løpesett! er dere fornøyde? har lagt den av på xxl i oslo. var jo billig billig!:)

Hva koster de? Finner de ikke på nettsiden..
Jeg leverte akkurat et par tilbake til xxl, og da fikk jeg pengene tilbake istedet for nye, fordi modellen var gått ut..?

Forresten, skoen var god den. Det var dempen som gikk i ene skoa, derfor jeg returnerte de.

oi. høres jo ikke så bra ut!
den er borte fra nettsiden fordi de ikke hadde flere igjen der. utsolgt. men ringte derfor til xxl i Oslo, og de hadde. på tilbud til 499 nå:)

hmm, rart.. for det er bare 3 uker siden jeg leverte mine tilbake (også oslo). og de var kjøpt for halvannetår siden! :P så god kundeservice iallefall :)

Pannekaka skrev:
Spør litt dumt jeg nå, men skal ikke dempingen gå ut?

Hva mener du..?

©Smartass skrev:
Pannekaka skrev:
Spør litt dumt jeg nå, men skal ikke dempingen gå ut?

Hva mener du..?

Dempingen i skoen. Den blir jo brukt opp liksom :)

Ja, sånn ja. Jo det vil det jo bli tilslutt når skoen er utslitt.. Det var ikke mine akkurat.. høhø :P

©Smartass skrev:
Ja, sånn ja. Jo det vil det jo bli tilslutt når skoen er utslitt.. Det var ikke mine akkurat.. høhø :P

Hehe. En god løpesko har ca. 1 års levetid hvis man bruker den da så halvannet år hadde ikke vært værst :p

Pannekaka skrev:
©Smartass skrev:

Hehe. En god løpesko har ca. 1 års levetid hvis man bruker den da så halvannet år hadde ikke vært værst :p

Ikkesant. Mine ble brukt i 1 mnd kanskje, og så pakka bort.. hehe. Så var de sånn da jeg tok de fram igjen. Måtte jo da kjøpe nye, men mailet xxl og hørte, og de sa jeg bare kunne komme og bytte de^^

Men siden de ikke hadde den lenger (som de tydeligvis har likevel..?) så fikk jeg pengene tilbake. Ros til de for dét asså! ^^

1 års levetid? hørtes fryktelig lite ut! mener du at da er dempingen ødelagt liksom? da var det sannelig bra jeg kjøpte den på salg:P :)

har forøvrig bare godt å si om dem til nå! virker som om det er bra service! mulig den modellen du hadde har gått ut da? og at denne er ny?

Oi.. Jeg mente ikke at de var dårlige asså. Jeg likte de godt, var nok bare uheldig :P

©Smartass skrev:
Oi.. Jeg mente ikke at de var dårlige asså. Jeg likte de godt, var nok bare uheldig :P

hihi, nice!:) Hva slags fot har du da? Mulig jeg har spurt om dette. vVet du om du har over/under-pronasjon? eller normalt tråkk? jeg har litt overpronasjon, mente dama i butikken, og trodde den skulle funke fint for meg. Men er usikker på om det er for lite forhøyning inni der? Prøvde du å løpe på den? Er den vedlig bred?
Mye greier med disse løpeskoaaaa! Blir verdensproblemer av sånt.

Hvis du løper aktivt, ja. Hvis du går i skoene så vil den holde lenger. Skoen kan se helt ny ut og ubrukt i, men når dempingen er gått så vil du merke det godt :)

Limt inn fra løpelabbet:

En løpesko tåler normalt 800–1500 km løping, eller ett år hvis du løper 2–3 ganger i uken gjennom hele året. Men det er mange forhold som påvirker levetiden på en løpesko.

Løpesko er ferskvare, akkurat som bildekk. Hvis skoene har stått i skapet i tre til fire år, så bør de skiftes selv om de ikke er utløpt. Mellomsålematerialet og limet i skoen tørker inn slik at kvaliteten forringes.

• Tyngre løpere (+85 kg) sliter ut mellomsålen raskere enn lettere løpere.
  • Hvis du løper med sko som har EVA mellomsåle, blir holdbarheten betydelig dårligere enn om du bruker en sko som har PU-mellomsåle.
  • Løpere som overpronerer sliter skoene raskere. Løpere som har et tungt løpesteg, noe som også kan gjelde lette løpere, kan også slite skoene raskere.
  • Lettvektssko slites raskere enn de solide treningsmodellene.
  • Underlaget er også avgjørende. Løper du på hardt underlag, slites skoene raskere enn om du løper i skogen.
  • Et signal på at skoene bør skiftes, er når du kjenner småskader som kommer selv om du ikke har endret på treningen din.

Før logg over treningen, og skoene dine, så vet du hvor langt de har løpt.

Løper du mer enn tre ganger i uken, bør du ha flere par å bytte på, slik at skoene får en sjanse til å tørke opp og gjenfinne fasongen. Da varer de lenger, og gir bedre totaløkonomi.

Back
Topp