ADHD-studie

Ranveig!

Forumet er livet
Aprillykke 2016
Vi er med i den norske mor- og barnundersøkelsen og har no blitt invitert til å delta i ADHD-studien med 3-åringen. Eg og jenta vår reiser til Oslo om eit par veker for å vere med på dette. Ut ifrå det eg har lest blir det heil dag med diverse undersøkingar osv av jenta, og intervju av meg.

Er det nokon her som har vore med på denne studien og har lyst til å fortelle litt om kva vi kan forvente oss? Og får ein vite om ein er plukka ut til å delta pga tidlegare svar i moba, eller om vi er tilfeldig utvalgt?

er det ABC studie du skal på??? men kan jo være mange studier ut fra mor og barn...

jeg var på ABC studiet med eldstemann...og det er i fra mor og barn undersøkelsen.

de var veldig koselige og en fikk god veiledning på dagen av hva som foregikk...
vi var der i desember og kom dagen før og overnattet der studiene skal være. Betanien om jeg ikke husker feil.

jeg hadde min mor med meg siden jeg også måtte ha minsten med. Min mor var barnepass på henne. (fikk dekket reise og opphold på henne også ).

kom der på morgenen og vi fikk litt fri mens de holdt på med Mathias. Fikk sitte i en stue og kose oss med kaffe og te...lunsj kom de også med...

Mathias syntes det var kjempe kjekt, og det var alltid noen som lekte med ham. var inne på intervju og det er ganske detaljert...vil anbefale deg og ta med det du har om når hun startet å gjøre ting som å krype, gå, snakke osv. jeg hadde faktisk med disse bøken jeg skriver i som en fyller ut etterhvert noe skjer i livet til barnet...(slik minner fra mine første 5 år)

fikk muntlig raport på slutten av dagen, som jeg senere fikk i posten. vi var ferdig i 3-4 tiden...

bare spør om det er noe du lurer på så skal jeg prøve å svare så godt jeg kan

Takk for svar!

Det er denne studien vi skal vere med på: http://www.fhi.no/eway/default.aspx?pid=233&trg=MainArea_5661&MainArea_5661=5631:0:15,4429:1:0:0:::0:0

Om opplegget er omtrent som du beskriver så høyrest det jo absolutt ikkje avskrekkande ut. Har ei jente som er skeptisk til nye folk og situasjonar, men om dei tar seg god tid (det gjer dei vel når vi skal bruke heile dagen der), så blir det kanskje ikkje så skummelt.

Har bestilt flybillettar og avtalt overnatting hos tante. Gjer det til ein liten ferie sidan eg har fri nokre dagar i strekk :o)

Spenende...

tror nok de tar seg god tid på deg og jenten din...min gutt ble veldig sliten på slutten av dagen så ikke vær overasket at din sovner tidligere enn vanlig...mange inntrykk og mye konsentrasjon :)

lykke til og du får fortelle når du har vært der :)

Back
Topp