Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
ORIGINAL: Greven av gral
Ja, man kan gi Ritalin som ett ledd i diagnostiseringen. Men da under observasjon av BUP
Guttungen her fikk det først i forbindelse med en datatest. Vi var inne den ene dagen hvor han tok test uten medisin, så var vi inne dagen etter hvor han tok samme testen med medisin. Dette for å se om det var noen endring i konsentrasjonen. Testen ble forbedret med 50%[&:]
Vi begynte med for høy dose medisin- da ble han veldig slapp tiltaksløs, samt han ble agressiv når medisinen gikk ut av kroppen. Etter 3 mnd justerte det seg ned til riktig dose. Nå er det lite bivirkninger, men han har gått kraftig ned i vekt.
Fru Riskorn har skrevet litt om det andre som kan påvirke barnet, ser ikke noen grunn til å gjenta det[:)]
I utgangspunktet så var jeg sterkt i mot medisinering, men nå når gutten har brukt medisiner i 5 mnd. Har ett stabilt humør, hvor venner har kommet tilbake. Ja, da lurer jeg jammen på hvorfor ikke han begynte før[:)] Jeg Kunne ha spart han for mye ubehag.
Er det noe mer spesefikt du lurer på, så bare spør[:)]
Det er ikke alle den virker på, det trenger ikke å bety at han ikke har diagnosen[:)]
Det kan være at noen av de andre medikamentene passer bedre, men for noen så har medisiner ingen virkning.
Om det er en diagnose, så kan det være at ADHD ikke er den riktige. Det er flere av bokstavdianosene som går i hverandre[:)]