Adhd/add

Sylvanas

Forumet er livet
Himmelbarn
Sommerfuglene 2017
Dere som har gått igjennom utredning i voksen alder, hvordan gikk dere fram? Måtte dere gjennom fastlegen? Var det lett å få henvisning? Tok det lang tid fra henvisning til utredning startet, og hvor lang tid tok det før du fikk diagnosen?

Fikk henvisning av fastlege, sa bare at jeg slet med diverse og trodde det kunne være ADHD. Jeg ble henvist til en privat plass, så kom fort i gang. Ulempen var at det var DYRT, men ventelistene offentlig var så lange at det var verdt det. Utredningen tok vel noen mnd, er en del tester en skal gjennom :)

Det går igjennom fastlegen ja.. utredningen min tok vel ca 1 mnd, men hadde timer ofte, og er usikker på om jeg måtte igjennom alt. (Hadde en ti år gammel utredning som ikke var komplett. Noe som egentlig er litt rart, siden jeg gikk på medisiner den gangen og.)
Etter at utredningen var ferdig måtte en overlege ett eller annet se på det, og det tok mye lengre tid en selve utredningen. Jeg begynte på utredningen (den nye) på sensommeren, og begynte på medisiner nå i jula. Så har tatt litt tid.

Du må gjennom fastlege ja.
Vet det er 1års ventetid offentlig her.

Så hadde det vært meg så hadde jeg vurdert privat :)

Back
Topp