Actrine

Tidabæibi sin mamma

Elsker forumet
Hei! Så du også hadde problemer med arbeidsgiver. Hva sier du til legen når du er der? At det er problemer på jobb? Jeg gruer meg litt til neste gang jeg skal til lege, selv om det er 2 uker til. Orker ikke tanken på den jobben nå.

Fornyer du sykemeldingen din ofte?

sklir inn her på et bananskall jeg.. bare for å bry meg litt!

Ville bare si at du må stå på ditt - vær tøff, for det er bare du som kjenner hvordan din form er. skjønner at det er vanskelig når man er i situasjonen, men tenk på at det er til babyen sitt beste om du får være hjemme og ta det med ro i stedet!

Lykke til!!

Jeg er sykemeldt to uker nå i første omgang. Legen sa det ikke var noe problem å fornye den senere. Jeg fortalte at det var mye stress på jobb. Jeg jobber på kontor så det er ikke mye springing og slikt. Men kroppen blir stiv og støl av å sitte så lenge. Får så vondt i korsryggen. Også er det så innmari mye mas hele tiden. Det er ikke rom for å ta fem min utenom matpausen. Det er dårlig luft siden vi ikke har air-condition, jeg har hatt konstant vondt i hodet den siste tiden. Man bare jobber og jobber og jobber i ett... Jeg mistrives så forferdelig nå. Sommervikaren har begynt igjen, hun har jobbet der i mange år og er skikkelig sur. Hun må sitte på plassen min når jeg har lunsj eller må på do eller noe. Da er hun pottesur. Jeg har jobbet der et år nå. Det er ingen å prate med når man lunsj. Jeg blir helt sprø. Det er ingen av de damene jeg jobber med som spør hvordan det går noen gang. Den sure jenta bare himler med øynene og er totalt uinteressert.

De første mnd jeg var gravid var det helt forferdelig. Jeg kasta opp hver dag i fire mnd på jobb og hjemme. Selv om jeg satt på toalettet og gråt og kastet opp så var det ingen som spurte om jeg trengte fem min. Eller om de kunne hente noe til meg. Her føler man seg bare som en byrde. Jeg som er vant til å jobbe hardt og gjøre min plikt, jeg klarer ikke det kjøret de legger opp til nå.

Jeg er sååååå takknemlig for at jeg har venner og familie og dere bv-venninner som er varme og gode og støttende og med masse omsorg for andre mennesker, ellers vet jeg ikke hva man skulle gjort.

Nå fikk jeg klaga gitt...

Ellers har jeg det bra bare så det er sagt! [;)]

Her inne er det lov å bekymre seg, klage, gråte en tåre - og så får man heller trøste, oppmuntre og glede andre når vi har dager vi har det bra! Synes alle her inne er flinke til å ta seg av hverandre, men det har vel noe med at alle kan relatere seg til de andres plager (men de på jobben din burde vel kunne åpne øya og se at du har behov for litt avlastning og hvile også...!!! [:@])

det ideele hadde vært å ha en snill lege og snille arbeidsgivere som alle la ting til rette for enn...

Når det er sagt så er det ikke et mål i seg selv å ikke jobbe. Jeg syns man skal gjøre sitt beste.

jeg var 50 prosent syk i to uker ca i jan-feb siden jeg kasta opp så mye. Det var ikke gøy. I tillegg til å være dårlig generelt, kaldt og mørkt var det og nervøs var jeg, så hadde jeg dårlig samvittighet for jobben. Når jeg kom på jobb hadde jeg bare ennå mer å gjøre enn til vanlig for da hadde de spart opp jobb til meg... Jeg var såååå sliten. Huff, får helt angst av å tenke på de første mnd.

Håper du får sykemelding lenger enn de to ukene. Du kan jo ikke jobbe på den dumme jobben når du har kynnere, er sliten og i tillegg har dumme folk du jobber med!

Stå på krava, jenta mi!

Klem, M

Syntes det hørtes ut som en uutholdelig arbeidssituasjon. Særlig dumt var det at de sparte oppp arbeid til deg da du var sykemeldt [:@] Det hørtes fryktelig ut.

Min jobb har heldigvis vært litt mer forståelsesfull. Jeg ble 50 % sykemeldt for et par uker siden pga kynnere og bekkensmerter, og nå duller flere av kollegaene mine med meg. Legen min er ikke den mest forståelsesfulle personen da, men jordmor er topp.

Jeg syntes legen din hørtes grei ut da, ikke nøl med å forlenge sykemeldinga dersom formen din ikke bedres. Med så mye kynnere som du har, bør du i hvert fall vurdere halv sykemelding framover. Tenk på deg og den lille, og ikke bry deg med jobben!

Vennen da.. Du må ikke slite deg ihjel..! Det er bare du som vet hvordan du føler deg vet du..!  
Håper virkelig du førlenger sykemeldingen din, med tanke på alle kynnere å problemer du har/hatt..
Syns de på jobben din virker helt sprøe i hodet..!

Tusen takk alle sammen! Koselig at noen tenker på enn...

Enige med resten av gjengen her jeg..! Syns du skal si det til legen som det er at det sliter på deg både psykisk og fysisk.. Nå er jo vi inne i en tid som kommer til å bli tyngre og tyngre, og vi skal jo kose oss som best er og! Babyene har godt av at mamma har det bra.. [:D]

Back
Topp