acta graco duo logic

BenteogLeah

Forelsket i forumet
Trenger noen råd om hvilke seter vi skal kjøpe. Det ene skal stå i min bil hele tiden det andre må flyttes litt fra bil til bil.

Noen som har dette sete? Vurderer å kjøpe et av den typen og et cosmic comfort som skal være i min bil.

Hvordan er det med beinplass i duo logic sete og er dere fornøyde med sete?[:)] Vurderer også besafe sine.

ORIGINAL: BenteogLeah

Trenger noen råd om hvilke seter vi skal kjøpe. Det ene skal stå i min bil hele tiden det andre må flyttes litt fra bil til bil.

Noen som har dette sete? Vurderer å kjøpe et av den typen og et cosmic comfort som skal være i min bil.

Hvordan er det med beinplass i duo logic sete og er dere fornøyde med sete?[:)] Vurderer også besafe sine.

Mitt beste tips er: Ta med bilen ut og prøv forskjellige bakovervendte seter ikke bestem dere for noe på forhånd, finn det som passer i deres bil. Velger dere et bakovervendt sete fra en anerkjent produsent skal dere kunne føle dere trygge på at dere har gjort et godt valg.

Her har du noen forslag til forskjellige seter som dere kan bruke bakovervendt :
* Akta Graco Cosmic Comfort 0 - 25 kg, godkjent opp til 18 kg i baksetet, 25 kg i forsetet.
* Akta Graco DuoLogic 0 - 18 kg, kan festes med isofix, 2 pkts. eller 3 pkts. sele.
* Brio Zento 0 - 25 kg
* Britax FixWay 0 - 18 kg, isofix.
* Britax Hi-Way 0 - 25 kg
* Britax Secura 0 - 25 kg
* Britax Multitech 9 - 25 kg
* Britax Two Way Elite 9 - 25 kg
* HTS BeSafe iZi Combi X1 0 - 18 kg
* HTS BeSafe izi Kid X1 0 -18 kg
* MaxiCosi Mobi 9 - 25 kg
* Recaro Polaric 9-18 kg, isofix.(usikker på om det har kommet ut i butikkene enda)

Et alternativ til plassering av barnesetet(om man har dårlig plass) er bakovervendt i forsetet om airbagen er koblet ut.

Selv har vi Britax Two Way Elite(bakovervendt i besteforeldre bilen) og Akta Graco DuoLogic som vi er veldig fornøyde med. Gutten vår er 2 år og 8 mnd og han sitter bakovervendt i en Golf, bena er litt bøyd nå men det er verken farlig eller vondt(hadde han hatt vondt kan jeg garantere at dette er gutten som sier i fra). Han kan nok sitte i setet et par år til.

Ser ikke noe negativt ved å kjøpe et sete som er kun bakovervendt, når barna er store nok til å sitte forovervendt bør de sitte i en skikkelig beltestol.

Lykke til med handelen

Back
Topp