Acne

MFFG92

Blir kjent med forumet
Er det noen andre som har fått et kjempe utbrudd av hormonell acne og veit om noe som demper? Jeg har alltid slitt med det på ryggen siden jeg var tenåring, men nå eksploderte det over hele ryggen,brystkassa,beina,armene,hodebunn, nakke og sprer seg sakte til ansiktet:dead: Jeg blir så lei meg av det.. jeg tør ikke sove uten klær i hjemmet, jeg har fått massive sår som mest sannsynelig blir arr, det gjør vondt å å ligge på ryggen eller siden pga av acnen. Og det værste er vel at jeg føler ikke jeg kan gå ute med en top. Folk stirrer, peker og hvisker og jeg hører å vet det ikke pga av at jeg er gravid. Hjelper nok heler ikke at jeg er så følsom omdagen, så jeg har jo vært deprimert i flere uker nå.. Føler alle andre for den fine gløden man får når man er gravid, mena jeg får store kjøttkaker over hele kroppen :sad010 off.. måtte lufte meg litt her..:sad010

Jeg har slitt med myye acne etter at jeg slutta med p-piller for fire år siden, både i ansiktet, halsen, brystet og ryggen! Jeg trodde dette kom til å bli bedre når jeg ble gravid, men det har bare blitt verre! Jeg har prøvd utrolig mange forskjellige produkter, ingenting som tar det! Dermalogica holder det ganske stabilt i ansiktet!

Jeg har ikke så ille som du beskriver her, så jeg ville absolutt gått til lege! Tror det finnes noen AB-kurer man kan ta som er trygge mens man er gravid!

Huff, føler virkelig med deg! Har selv slitt med acne etter at jeg sluttet på pillene for et par år siden. Det begynte på ryggen, så spredte det seg til overarmene. Det er på langt nær så ille som du beskriver, men det har blusset veldig opp nå etter jeg ble gravid.

Jeg synes også det er ekkelt å gå med singlett/topp, så måtte bestille meg en kjole med ermer til et bryllup nå i juni.

Forstår ikke hvorfor jeg ikke har fått sjekket det før, har vel hatt et håp om at det skulle gå over.

Off. Har slette med det siden jeg var 12 år, men ingen har ville sende meg til en hudlege. Har vært mange runder på epiduo,forskjellige kremer og tabletter uten noen som helst virkning. Siste håpet mitt er å smelle i bordet til legen å si nå er det nok. Nå ville jeg bli henvist til hudlege. Da er siste utvei isotretinoin, men det kan jeg jo ikke bruke mens jeg er gravid eller ammende.. Sitter enda å venter på den gløden alle snakker om at dem for mens dem er gravide.:sad010 eneste som kunne funket hadde vært å fått en sprøyte cortison i selve utbruddet, men jeg kan jo ikke få det heler..:sad010Legen ville ikke gjøre no mens jeg var gravid og mente at dette måtte jeg bare finne meg i.. tror det hadde vært en annen ting på vinteren når jeg kan gjemme det, men nå er det jo sommer og kjempe vær :banghead::arghh:

Uff,det høres ikke noe greit ut. Hva med å ta kontakt med privat hudlege?Det koster litt,men jeg trur du vil synes det er verdt det om hudlege kan hjelpe deg. Masse lykke til!

Back
Topp