Abstinenser

Greysanatomielskeren

Andre møte med forumet
Er det andre som har snust eller røykt før svangerskap og sliter med abstinenser? Jeg har snust helt frem til jeg fant ut av det og sliter veldig

Snuser. Snuste til uke 16 sist ca. Slet veldig med å slutte. Begynte igjen når jeg var ferdig med å amme. Begynte å jobbe igjen og da var jeg så dum å begynte å snuse igjen også. Ikke slutta enda, er på siste boksen nå… gruer meg…

Ja det er veldig vanskelig.. hvor langt på vei er du nå? Føler ikke nikotinfri hjelper noe særlig heller. Jeg lurer på hvordan snus påvirker barnet i forhold til koffein, det er jo ikke anbefalt å drikle så mye av det heller i fare for spontanabort

Jeg har kjøpt zonic med 4 mg nikotin på apoteket og det har hjulpet meg mye. Nå skal jeg over til 2 mg så slutter jeg helt.

Ja det er veldig vanskelig.. hvor langt på vei er du nå? Føler ikke nikotinfri hjelper noe særlig heller. Jeg lurer på hvordan snus påvirker barnet i forhold til koffein, det er jo ikke anbefalt å drikle så mye av det heller i fare for spontanabort
Er det ikke sånn at formye koffein kan ha betydning for vekst? Og snus kan gi mindre tilføring av næring og oksygen?, mulig jeg er helt på bærtur altså! Bare mener og huske at det var informasjonen jeg fikk.

Er det ikke sånn at formye koffein kan ha betydning for vekst? Og snus kan gi mindre tilføring av næring og oksygen?, mulig jeg er helt på bærtur altså! Bare mener og huske at det var informasjonen jeg fikk.
Det er hvertfall det i forhold til snus. Koffein er jeg litt usikker på. Men snus kan også ha betydning for vekt ved fødsel mener jeg å ha lest?

09AA6E5B-7E45-4DA4-A171-E10BCDFBEDE6.png

Det er hvertfall det i forhold til snus. Koffein er jeg litt usikker på. Men snus kan også ha betydning for vekt ved fødsel mener jeg å ha lest?
Ja- husker noe med 1-2 kopper kaffe om dagen var « innafor» , jeg har ikke lært meg å like kaffe, så det gikk litt forby:) men snus/ røyk er vell «verstingen» for fosteret…

1-2 kopper går fint. Lurt å huske på at det er koffein i andre ting også som te, sjokolade og brus

Snus og røyk er ikke å anbefale. Jeg ville sett på hjelpemidler for å slutte om man strevde veldig med det :)

Jeg sluttet ved innsett, sprakk etter tre dager og gikk over på nikotinfri igjen i går! Klarte det uten problemer sist, denne gangen er det vanskeligere- men MOTIVASJONEN er baby❤️ Sykt teit å begynne igjen etter sistemann det verste er at jeg sier til meg selv at jeg kan begynne igjen etter amming kaffe - fra 5 til en halv kopp pr dag, har også kuttet ut koffeinholdig brus (Max).

Jeg er 5+5 nå. Det er riktig som Brukernavn90 sier. Men selv om jeg snuste en god stund med sistemann og det gikk bra. Men det betyr jo ikke at det vil gå fint nå. Sist så hadde jeg en del samtaler med jordmor om å slutte å snuse. Var ikke sånn at hun sa til meg at jeg måtte slutte, men i hvert trappe ned. Alt hjelper sa hun. Men jeg prøvde å trappe ned, men det klarte jeg ikke. Prøvde nikotinfri snus, men hjernen min sa «Du lurer ikke meg!» :playful: Så bare bestemte meg at jeg måtte bare slutte helt med en gang.
Ja- husker noe med 1-2 kopper kaffe om dagen var « innafor» , jeg har ikke lært meg å like kaffe, så det gikk litt forby:) men snus/ røyk er vell «verstingen» for fosteret…

Sniker fra mai forumet, jeg sliter helt ekstremt mye med å slutte.. snuser mye, har prøvd nikotin fri snus men funker veldig dårlig, må vel bare bestemme meg for at nå er det helt slutt uten nikotinfri snus.. for prøve med tyggis eller pastiller :p

Er vel slik som de sier med alkohol under svangerskapet. Noen foster tollerer litt alkohol, men noen tar skikkelig skade av det. Altså, at det er veldig individuelt, men helst ikke en sjanse å ta med noen av de stoffene man bør ta avstand til under svangerskap :)

Sniker fra mai forumet, jeg sliter helt ekstremt mye med å slutte.. snuser mye, har prøvd nikotin fri snus men funker veldig dårlig, må vel bare bestemme meg for at nå er det helt slutt uten nikotinfri snus.. for prøve med tyggis eller pastiller :p
Kjøp heller noe hjelpe midler på apoteket. Hjelper på abstinensene. Mye bedre enn nikotinfri snus

Nå slutta jeg for noen måneder siden da vi skulle i gang med ivf, men jeg syns det var veldig kjekt med nikotintyggis. Fikk avvent meg med selve snusen uten at nikotinabstinensene ble for store, også kunne jeg gå over til vanlig tyggis etterhvert. Så nå bare må jeg ha tyggis, men det kan jeg leve med. Hodepinen som kom etter intens tygging er borte :hilarious: Ved forrige svangerskap var det enkelt nok å slutte, for kvalmen kom tidlig og snus ble plutselig veeeldig motbydelig:wideyed:

Hadde akkuratt kjøpt meg en ny boks når jeg fant ut av graviditeten, klarte ikke å la være med å ikke snuse den opp.. men fikk veldig dårlig samvittighet ovenfor den i magen så hadde vell hver snus i Max 5 minutter, nå har jeg vært uten snus i 4 dager. Det går fint, jeg kjenner suget av og til men det går fort over egentlig, motivasjonen er den i magen og pengene som blir spart :) skal «belønne» meg selv med nye klær ;)

Back
Topp