Abort!!!

Litenbabyønskes!

Blir kjent med forumet
Bare lurer på en ting?
En venn av meg har tatt abort nå,medisinsk
De målte henne til å være ca10 uker,men da foster kom ut måtte hun dra det ut selv fordi det var ganske stort??? Ble målt til ca 7 cm? Hvordan kan det da ha vært bare 10 uker?
Jeg husker jeg tok abort en gang og da ble jeg målt to ganger på en uke for å være sikker
Men hun ble bare målt en gang og det var for en måned siden???

Utfører de medisinsk abort sååå sent? Skeptisk... Her er grensen 8 uker og jeg vet andre steder der det er 9 uker, men 10 uker?

ORIGINAL: Litenbabyønskes!

Bare lurer på en ting?
En venn av meg har tatt abort nå,medisinsk
De målte henne til å være ca10 uker,men da foster kom ut måtte hun dra det ut selv fordi det var ganske stort??? Ble målt til ca 7 cm? Hvordan kan det da ha vært bare 10 uker?
Jeg husker jeg tok abort en gang og da ble jeg målt to ganger på en uke for å være sikker
Men hun ble bare målt en gang og det var for en måned siden???

HÆ????? Dette hørtes ekkelt ut da. Kan dette stemme da? Jeg vet ikke noe om slike ting, men hørtes rart ut.

De utfører desverre aborter til i allefall uke 12[&o]
Men rart de har bommet så på størrelsen... og dra ut selv[&:]

ORIGINAL: Mamalou

Jo, men det er øvre grense for medisinsk abort før den MÅ utføres kirurgisk. Jeg vet hva abortgrensen i Norge er..

ORIGINAL: Sicily

Jo, men det er øvre grense for medisinsk abort før den MÅ utføres kirurgisk. Jeg vet hva abortgrensen i Norge er..

å, det vet ikke jeg noe om...

Jeg mener jo de må ha gjort en stor feil her
un fikk 4 tabletter oppi skjeden så da er det vel medisinsk?
Etter noen timer kom det ut,og det var stort for det ble hengende igjen inni liksom...(unnskyld detaljer)
Hun hadde ingen smerter men blødde veldig
De hadde spurt henne tidligere om hun ville vite kjønnet????

Nå aner jeg ikke hvordan en abort utføres på den ene eller andre måten, men reagerte på at hun "måtte dra den ut selv" Er dette tilfelle???

Etter noen timer kom det ut,og det var stort for det ble hengende igjen inni liksom...(unnskyld detaljer)

Sorry, men jeg tror alt dette er tull.. Ingen smerter ved medisisnk abort? Man får meget sterke smertestillende, så akkurat det er jo ikke så merkelig. Dessuten, så får man ikke 4 tabletter.. Nei, for mye skurr her..

ORIGINAL: Ljiljana

Nå aner jeg ikke hvordan en abort utføres på den ene eller andre måten, men reagerte på at hun "måtte dra den ut selv" Er dette tilfelle???

Ja hun sier det,regner ikke med at hun juger om det
Hun sier nå at hun angrer veldig når hun forstår at hun var mye lengre på vei enn det de sa til henne

Sorry, men jeg tror alt dette er tull.. Ingen smerter ved medisisnk abort? Man får meget sterke smertestillende, så akkurat det er jo ikke så merkelig. Dessuten, så får man ikke 4 tabletter.. Nei, for mye skurr her..

a jeg aner ikke...Jeg har aldri gjort det..Jeg tok for mange år siden og min var kirurgisk..Jeg sovnet og våknet når det var borte..
Men dette er hennes historie? Jeg vet jo at hun var gravid...

Bare å innse det med en gang, hun ljuger så det renner for deg.. 

Jeg var vel 12+4 uker gravid,men på Ul viste det seg at fosteret hadde dødd i uke 8, jeg tok medesinsk abort, hadde masse smerter,men da fosteret kom ut så lå det faktisk å sperret i "utgangen" så jeg måtte presse litt for å få det ut, men jeg tenker at det er jo mye levra blod,morkake osv som kommer ut. Var som en tennisball, jeg fikk sjokk fo trodde virkelig ikke det skulle være så mye[:(]

Bare å innse det med en gang, hun ljuger så det renner for deg.. 

Hvordan kan man juge om slikt da?
Jeg spør her fordi jeg synes dette er grusomt vondt selv,da jeg har vært prøver i 4 år [:(]

Eg har tatt abort. fikk en tabelett 2 dager før ...også  kom eg tilbake og fikk noen tabeletter som eg skulle putte opp i skjeden, også måtte eg ligge helt i ro, en liten stund, så de ikke randt ut igjen! begynte og blø, kjente det kom ut[&o] men måtte ikke dra.. eller noe .

dessuten tok de innvendig ultralyd på meg FØR. sånn at de kunne måle fosteret. var ca 6 uker på vei når dette skjedde.

de har ikke lov å utføre abort om fosteret er mer en 12uker. da må du evt levere en søknad!

ORIGINAL: oktober08

Eg har tatt abort. fikk en tabelett 2 dager før ...også  kom eg tilbake og fikk noen tabeletter som eg skulle putte opp i skjeden, også måtte eg ligge helt i ro, en liten stund, så de ikke randt ut igjen! begynte og blø, kjente det kom ut[&o] men måtte ikke dra.. eller noe .

dessuten tok de innvendig ultralyd på meg FØR. sånn at de kunne måle fosteret. var ca 6 uker på vei når dette skjedde.

de har ikke lov å utføre abort om fosteret er mer en 12uker. da må du evt levere en søknad!

Ja hun fikk to tabletter på tirsdag og 2 på torsdag
Hun hadde måtte dra det ut for det satt litt fast,så kom morkaka etterpå
De målte henne tuil å være 7+4 den 14 september...
Men hun synes bare det var rart at fosteret var så stort da det kom ut??? Det var det jeg lurte på...

ORIGINAL: Gullungen nr 2

Dette her kan jo ikke være sant!!!
Man ser jo ikke kjønnet i uke 10, og etter uke 9 utfører de kirugisk abort. Ikke medisinsk.

dette har skurrer alt for mye til at jeg tror på det.

Nei,,man ser ikke kjønn,men mange sykehus utfører nå medisinsk abort etter utgangen av uke 9,som tidligere var grensen...

Valg av metode og lengde på svangerskapet
Før uke 7 er det kun medikamentell abort som kan gjøres. Dersom inngrepet utføres mellom uke 7 og uke 9, kan kvinnen selv velge mellom medikamentell og kirurgisk abort. I perioden mellom 9. og 12. uke benyttes kirurgisk abort. Etter 12. uke fremkalles aborten ved hjelp av medikamenter

Hun trenger da ikke lyve selv om dere syns det høres rart ut! Skjerp dere!

Jeg skjønner godt hva hun prater om...

Høres rart ut, tror hun har lagt litt på dette jeg..
jeg tror selfølgelig på at hun har tatt abort, men at hun måtte dra det ut høres vanvittig sløkket ut![;)]

Back
Topp