Abort?

ORIGINAL: lan77

Er freddan, og jeg gidder ikke å krangle i dag, men jeg fant frem poppcorn...

Lise, I LIKE

hehe tenkte ganske likt, men blir tapas her i stedet for popcorn!
Og jeg er helt utrolig imponert over maigjengen som ikke har begynt å krangle enda i denne tråden, slike tråder har jeg lest før og det ender alltid opp med noen som ikke vil leke i klubben mer[;)]

Kom på at jeg har ikke svart selv, hehe :p

Jeg hadde ikke greid det. Tenker som noen andre at jeg er "redd" dette er barnet det er meningen jeg skal få, og om jeg tar abort får jeg ikke flere barn. Har også en herlig familie som kommer til å hjelpe til, så vi greier det uansett :)

Normalt ville jeg aldri tatt abort. Selv om jeg er 100% for selvvalgt abort, jeg bare vet ikke om jeg hadde taklet det.
Men om jeg ble gravid nå, måtte jeg det for Trillians del. Jeg blir så sinnsykt dårlig av å være gravid. Kaster opp konstant døgnet rundt hele graviditeten, og får veldig bekkenløsning. Har vært gravid to ganger (en hvor det gikk dårlig etter 3 måneder) og begge gangene har vært sånn. Jeg blir ubrukelig og nærmest sengeliggende.
Trillian fortjener å ha en mamma som fungerer, og kan ta vare på henne. Så her blir det ikke flere barn før hun har startet på skolen, eller hvertfall førskolen (hvis det finnes fortsatt da).

ORIGINAL: Snart mamma til 2!

Ja desverre hadde jeg gjort det!

Måtte vurdert det meste og pga min alder ville jeg tatt fostervannsprøve også..........

ORIGINAL: Elsker Brus

Sånn som situasjonen vår er nå hadde jeg ikke gjort det. Hadde jeg blitt gravid for 5 års siden (da med x-en) hadde ikke valget vært vanskelig. Dessverre.

Abort er en privatsak i mellom en kvinne og en mann, og ingen utenforstående kan eller burde blande seg i deres valg, uansett om det ikke stemmer overens med hva en selv ville valgt. Jeg synes de som klarer å ta det valget, er sterke på hver sin måte. Uansett hvilket valg de ender opp med.

Signerer denne, veldig kloke ord.
Tror jeg hadde klart å ta abort tidligere, med tidligere kjærester, men nå er det nok ikke stor sannsynlighet for at det ville skjedd.
Vi beskytter oss så godt vi kan, de få gangene det blir noe hanky panky her i gården [8D]
Når vi er klare for flere barn kommer det forhåpentligvis en ny [:)]

ORIGINAL: MariSafari

Nei, ikke når jeg vet hva som kommer ut av en graviditet. Det ordner seg ALLTID. (Iallefall i min familie...)

Jeg hadde aldri klart å ta abort! Klarer ikke tanken på det en gang, men det er meg da!

Eg er fullstendig imot abort så sant det ikkje er snakk om incest, voldtekt og viss barnet er så sjukt at det ikkje vil klare seg etter fødselen eller mors helse er truga. Det er jo eingong slik at når ein ligg med nokon kan ein bli gravid utan prevansjon, det er konsekvensen noko ein bare må ta innover seg. Abort er jo ingen prevansjon.

Jeg er i mot abort for meg selv, fordi jeg tenker slik at det finnes en løsning! Og når jeg vet hva jeg kan få, er det helt uaktuelt. Så skulle det skje selv om vi bruker prevensjon, så er det kanskje en mening med det?!

MEN hadde jeg vært 17 år, uten utdanning, singel og med adresse til foreldrene mine hadde saken vært annerledes.

Når jeg vet det jeg vet idag om hvor vanskelig det var å få mini, tror jeg det hadde gjort abort til et enda vanskeligere valg. Hadde vel ikke gjort det. Men; alder og nettverk er en viktig forutsetning. Yngre, singel og i den situasjonen du beskrev, så hadde jeg nok kunnet gjort det.

Jeg var faktisk spent på om jeg ville bli "mindre for selvbestemt abort" etter å ha slitt med å få barn og deretter å ha fått en perfekt gutt, men jeg mener like intenst som før at jeg er glad det er en kvinnes eget valg!

Back
Topp