Abort som prevensjonsmiddel

• Trådstarter Trådstarter Faktisk litt sur
  • Opprettet Opprettet
F

Faktisk litt sur

Guest
Jeg har en venninne som har to barn. Barnefaren er ikke til stede. Hun har i tillegg to aborter bak seg. Dette er med to forskjellige menn, og grunnlaget for begge er fordi det var feil mann, feil tid, feil alt...

Nå har hun funnet en veldig kjekk fyr. De bor praktisk talt sammen og lever som om de skulle vert ordentlige kjærester og samboere. Problemet er at ingen av de klarer å fortelle andre parten hva de syns om hverandre, og om de har følelser i det hele tatt. Selv om de er usikker på om de ønsker en fremtid sammen, har de ubeskyttet sex. Hun er veldig fertil, og hun har veldig god kontroll på når hun har eggløsning. Hun sørger for å ha ekstra mye sex de dagene! Etter hva en annen venninne oppfatter, virker det som om hun prøver å bli gravid, sånn at han blir "tvunget" til å være sammen med hun. Han har sagt at hvis hun blir gravid ønsker han at hun tar abort. Og hun selv sier at hun kommer til å ta abort hvis hun blir gravid. Så jeg skjønner ingenting, hva vil hun egentlig? Og hvordan i alle dager kan jeg få hun til å forstå at det ikke er særlig lurt å ha ubeskyttet sex med en du er usikker på? Og at abort faktisk ikke er prevensjonsmiddel!!!

Må legge til at hun ikke snakker med meg for tiden, for hun vet hvor sint jeg blir hvis hun tar abort for tredje gang.

Hun lyver nok om at hun tar abort hvis hun blir gravid. Virker som du sier - at hun prøver på å bli gravid med vilje for å holde på denne mannen. Hun virker litt umoden og egoistisk, syns jeg. Det kan være en fordel å være litt ego, men ikke når det gjelder å sette et nytt barn til verden bare fordi man vil holde på "den kjekke mannen" eller fordi man bare ikke liker beskyttet sex.

Sikkert litt umodent av meg, men hadde kanskje vurdert å gjøre "kjæresten" hennes obs på dette og at han bør ta ansvar for prevensjon hvis ikke hun gjør det. Man er alltid to om å lage barn og da kan ikke han kreve abort av henne hvis han selv heller ikke har tatt forhåndsregler (hvis det kommer til det).

Last edited:
Hun lyver nok om at hun tar abort hvis hun blir gravid. Virker som du sier - at hun prøver på å bli gravid med vilje for å holde på denne mannen. Hun virker litt umoden og egoistisk, syns jeg. Det kan være en fordel å være litt ego, men ikke når det gjelder å sette et nytt barn til verden bare fordi man vil holde på "den kjekke mannen" eller fordi man bare ikke liker beskyttet sex.

Sikkert litt umodent av meg, men hadde kanskje vurdert å gjøre "kjæresten" hennes obs på dette og at han bør ta ansvar for prevensjon hvis ikke hun gjør det. Man er alltid to om å lage barn og da kan ikke han kreve abort av henne hvis han selv heller ikke har tatt forhåndsregler (hvis det kommer til det).
Signerer

Back
Topp