Abort? Hjelp? Bør - men vil ikke?

Mama23år

Mamma til gutt født juni i 2012.
Hei!

Vi er da komt i den situasjonen der vi er blitt gravide - ikke planlagt.
Vi har en gutt som nå er 1,5 år og det har vært tøffe tider siden han kom til verden.
Jeg har vært sammen med barnefaren i 4-5 år, og vi fungerer godt ilag.
Han er kjeeempeflink med Benjamin!
MEN
han vil ikke ha flere - enda...

Jeg er imot abort og vil gjerne beholde barnet - han vil ikke beholde.

Vi har begge familier bare 15-30 min unda på hver sin side, og vi har tilgang til myye hjelp.
I tilleg eier vi en tomanns-bolig og har solid inntekt siden jeg er sykepleier - og han er byggingeniør..

Hva ville dere gjort om samboeren/mannen deres ikke ville ha barnet dere venter?

Han synes ikke det er noe problem om det er aldersforskjell på barna, mens jeg gjerne vil ha de litt tett,..

VANSKELIG :(
 
Den var ikke enkel:confused:
Men synst jo på en måte ikke det er riktig å tvinge pappaen til å bli Pappa igjen... Samtidig har jeg fremdeles til gode å høre noen si at de har angret på et barn de har fått... Heller omvendt. Men dette er jo noe dere må bestemme dere for sammen. Er jo ingen her inne som kan bestemme for dere.
Lykke til ihvertfall!!
Sent from my C2105 using BV Forum mobile app
 
Takk for svar! :)

Nei, jeg ville vi skulle vere enige før vi prøvde igjen.
Men så ble det som det ble..
Jeg er igrunn imot abort, og tror jeg vil angre resten av liivet om jeg fjerner :/
Men han har jo ikke noe forhold til det. Han kjenner ikke ømme bryster, kvalme og det som hører med..

Huff ...
 
Hadde nok gjort det æ kunne for å overtale. Har sjøl tatt en abort og kommer aldri til å gjennomgå flere. Håpe han ombestemme sæ, e jo tross alt nån mndr på å bli vant til tanken:)