Abort for tredje gang

Amaryllis85

Glad i forumet
Hva gjør du hvis en venninne bestemmer seg for å ta abort nr 3? De er tatt for 10 år siden, 3 år siden og i morgen. Ingen voldtekt/incest /ufrivillig sex/under seksuell lavalder. Kun fordi det er med feile menn, gadd ikke bruke prevensjon, prøver å bli gravid for å se hva mannen sier om den saken. Hvordan forholde seg til det?

Hadde dessverre ikke likt det.
Holdningen å prøve å bli gravid "for å se hva mannen sier", og så ta abort dersom han ikke liker det????
Nei vet du hva, jeg tror jeg hadde kuttet henne ut.

Greit å finne en mann som muligens kan bli fra til ens barn, men det gjøres ved å snakke med mannen ikke lue han.

Er dessverre ingenting du egentlig kan gjøre

Har vært borti det samme og synes det er kjempetrist, men har ikke sagt noe. Får jo ikke gjort noe med det og vil ikke være dømmende.

Hadde tenkt på det som hennes valg og ikke vært dømmende ang hvorfor hun gjør det.

Som venninner vet man vel hverandres syn på blant annet abort og grunner til å ta det. Min venninne har tatt abort 3 ganger, tilfeldigheter gjør at jeg vet om alle 3 - men vi snakker bare høyt om den ene og det var den ene jeg egentlig bare vet om. Også så veldig mye mer enn å dele tanker og følelser er det dessverre ikke å gjøre.

Uff, jeg synes det er utrolig trist. Selv har jeg gjennomgått tre ufrivillige aborter siste året. Jeg skal være ærlig å si at jeg kanskje ville slitt litt med å forholde meg til henne.. Men uansett hvor feil jeg enn måtte føle at det var, så ville jeg nok holdt det for meg selv.

Hadde ikke tenkt at det var noe opp til meg å gjøre, men tviler på at dette hadde vært et menneske jeg hadde følt jeg hadde hatt så mye til felles med mer... Spesielt etter den siste du nevnte. Abort er ikke en plan b.

Last edited:
Hva gjør du hvis en venninne bestemmer seg for å ta abort nr 3? De er tatt for 10 år siden, 3 år siden og i morgen. Ingen voldtekt/incest /ufrivillig sex/under seksuell lavalder. Kun fordi det er med feile menn, gadd ikke bruke prevensjon, prøver å bli gravid for å se hva mannen sier om den saken. Hvordan forholde seg til det?
Da har hun lite respekt for
Huff vet ikke! Hadde nok tenkt mitt. Men ikke blandet meg i hennes saker.

Tja fordelt på 10 år hadde jeg vel hvert mer irritert over når hun prøvde å bli gravid men tok abort.

Kjente ei som brukte det som prevensjonsmiddel nærmest! Hun har jeg fortsatt ikke mye til overs for!

I Norge er det en kvinnerettighet å ta abort, noe jeg støtter og mener er en viktig rettighet. Så jeg hadde ikke ment noe om at min venninne tar abort, hennes valg og jeg ville vært der for henne slik venninner skal være :)

Hm... Spesielt å bli gravid for å se hva mannen sier :bored: syns absolutt ikke noe om dette, spesielt som en som har slitt med å bli gravid.. Hadde ikke sagt noe direkte, det er jo tross alt hennes eget valg, men tror dessverre at dette hadde bidratt til å lå noen sprekker på vennskapet vårt :(

Det er lenge mellom abortene. Hadde ikke sagt så mye annet enn at hun bør bruke prevensjon i fremtiden.

Synes det er veldig sløvt og dårlig, men jeg er til dels i mot abort (uten å gå inn i den debatten). Men det er jo fullt lovlig og hennes valg, ikke mitt. Samtidig ville jo sånne holdninger vært langt fra mine egne og det kan jo være at man i så fall kanskje ikke hadde så god match/kjemi.

Hadde nok ikke kunnet være venn med henne. Ikke fordi hun tok abort, men fordi hun høres ut som en person som ikke bryr seg så mye om konsekvenser. Det hadde ikke vært en person jeg hadde hatt kjemi med.

Back
Topp