Abort??? Eller??

Trudee

Glad i forumet
Gud!! Nervøs som fy.. Sto opp nå i 8 tiden og da jeg skulle tørke meg etter dobesøk var det en rosa stripe på papiret.. Ringte gyn pol, og de sa jeg skulle ta kontakt med lege viss det begynte og blø mer.. Hva med en ultralyd? Skal man ikke se hjerte slå nå? Er 5+5 idag...
 
Er gjerne rundt denne tida det slår ja, trodde ca 6 uker.

Men litt blod på papiret trenger ikke å bety at noe er galt! Mange opplever det nå i starten, men skremmer vettet av oss uansett! Jeg krysser fingrene for deg!!
 
Hjertet begynner å slå i midten av uke 5 , så når du er 5+5 så skal det slå ( men det avhenger sikkert litt av befruktningsdag?!). Er jo veldig vanlig å blø litt. Skjønner du er bekymret, men jeg ville ikke vært hysterisk så lenge det var lite blod. Hva med privat ul? Krysser fingrene for at dette går bra!!
 
Skjønner redselen din!!! jeg har spottet nå i en uke, i dag er ikm og jeg fikk brunt tyntflytende nesten rødt. ikke mye men litt.. nervepirrende! VIL så gjerne at 12 ukene skal bli ferdig!:p
men som sagt, så står det over alt flere steder at det ikke er uvanlig og trenger ikke å være farlig med litttttt blod eller spotting.. 
Krysser fingrene på at alt e normalt, og ingenting er gale hos deg eller andre!!! hiver over en trøsteklem
 
Det må ikke bety en abort. Jeg har hørt at med en SA så blør en mer enn mens samt får magesmerter. Jeg har bare spottet og hatt MA, så hos meg har ikke kroppen ordnet opp selv. Kanskje andre vet?

Jeg skal på ul i uke 7, da er en garantert at en ser hjerteslag. Hvis en får ul før så vil en kanskje ikke se hjerteslag. Men det finnes nok de som gjør det også :)

Ikke fortvil helt enda. Og masse lykke til!
 
Ikke sikkert du kan se hjertet enda nei. Jeg var 5+4 i går og var på ul. Så lille smule men ikke noe hjerte enda. Sist så jeg det ikke før jeg var 6++

Når det gjelder blødningen så kan det jo være en irritert slimhinne, etc...så håper virkelig det ikke kommer mer. Og krysser fingrene for deg :)
 
Æ trur du ska bare ta d me ro. D e mang som blør bittelitt iløpet av svangerskapet,uten at d e nåkka gæli :) Krysse fingran for at aillt e perfekt me spiren
 
Jeg var på UL 6+2, så ingen ting. Hadde blødning likt som deg 5+5, og enda en 6+2. Der så det helt tomt ut, men legen var ikke sikker, så måtte vente til uke 7. Skal inn etter på, og er dritnervøs.. 

Er du skikkelig bekymra, be om Hcg-prøve. Antall hormoner skal dobles hver tredje dag. 


Det er veeldig veeeeldig vanlig med blødnig som du beskriver. "Alle" mine venninner har hatt det i uke 5. Men jeg er suuuuperbekymret fordi jeg ikke så noen ting. Og det, sa gyn, var veldig vanlig i uke 6. 

Lykke til, prøv å ikke bekymre deg for mye.. 
 
Måtte bare si ifra at alt gikk bra i dag. Det var en tom fostersekk for 5 dager siden, og en liten 1cm stor baby i dag!!!
 
Prøv å ikke uroe deg :) (selv om det ikke er lett!!!). Hadde rosa på papiret i uke 6 sist svangerskap, og da var det ikke noe galt. Og har du ikke smerter, eller blør masse så er nok alt i orden :)

*Klem*
 


Lykkepjuska skrev:
Måtte bare si ifra at alt gikk bra i dag. Det var en tom fostersekk for 5 dager siden, og en liten 1cm stor baby i dag!!!



Så bra!
 


Lykkepjuska skrev:
Måtte bare si ifra at alt gikk bra i dag. Det var en tom fostersekk for 5 dager siden, og en liten 1cm stor baby i dag!!!


Så bra!!!!

Og til trådstarter så er det vel ikke annet å gjør enn å vente litt til og så ta turen til ultralyd...er fryktelig nervepirrende men dessverre ikke annet å gjøre :-/
 
Tusen takk alle sammen! :) går mye bedre idag, etter sjokket gikk over har liksom ikke gått opp for meg at jeg er gravid enda, det virker så uvirkelig at jeg er så redd for at alt skal ta slutt.. Føler liksom at siden det ikke var planlagt som med første så kommer det ikke til og gå bra... :/ men men, SKAL greie og komme meg inn på ul i uke 7! Må liksom få bekreftet at dette virkelig er sant :p
 


Lykkepjuska skrev:
Måtte bare si ifra at alt gikk bra i dag. Det var en tom fostersekk for 5 dager siden, og en liten 1cm stor baby i dag!!!



SÅ GODT OG HØRE! :)
 
Back
Topp