Abort eller beholde?

Januarbaby_2026

Flørter med forumet
Er så utrolig forvirret. Meg og kjæresten er veldig ferske, under ett år sammen. Kjent hverandre lengre og er veldig dedikert til hverandre. Men vi har flere barn på hver vår side. Det e kaos og han er tydelig på at han ikke vil beholde. Jeg har opplevd flere MA i et tidligere forhold og bærer nok litt preg av det. Noen tips til hvordan jeg skal håndtere dette? Hodet mitt sier Nei og hjerte mitt sier Ja.
Vi er 40 og 42 år

Uff, dette hørtes vanskelig ut</3.
det høres ut som dere nettopp har funnet ut at du er gravid? Hvor langt på vei er du? Om det er tidlig i graviditeten kan dere jo bestemme dere for å ikke ta et endelig valg før om en god stund, så dere virkelig får tid til å snakke masse, tenke og føle på hva dere egentlig vil.
I mitt stille sinn tenker jeg jo at dersom hjertet sier ja, så følger resten etter etter hvert<3
Og selv om dere er «nye» i forholdet, så kjenner dere jo hverandre fra før. Og det er jo mye kjærlighet og dedikasjon der, som også er utrolig fint.

Med tanke på at mannen er tydelig på at han ønsker abort, synes jeg det ikke er så lett å «ta parti». Det er jo veldig hardt for en kvinne å ta abort, men synes ikke noen bør bli tvunget til farskap mot sin vilje sånn uten videre heller. Eneste jeg kan gi råd om er å gå til Amathea eller en terapeut så dere kan finne ut av fasiten sammen :)

Veldig vanskelig å gi et godt råd kjenner jeg. For jeg personlig hadde aldri klart å ta abort, samtidig så er det heller ikke riktig å presse noen til å bli pappa. Men igjen, man er voksen og man vet hvordan barn blir til. Da må man være voksen og ta konsekvensene. Det er rådet mine tenåringer får, ligger du så må du også være klar for konsekvensene.

Støtter rådet om Amathea eller noen andre for samtale. Få sortert litt tanker og se hva som veier tyngst til slutt. Lykke til❤️ Håper dere finner en løsning dere begge kan leve med ❤️

Jeg sitter i lignende situasjon som ts. Bare at her ønsker ikke barnefar barnet og han avsluttet forholdet oss i mellom 3 uker føre jeg fant ut at jeg var gravid. Jeg har gått igjennom flere SA og jeg har ett 2021 barn i fra før der jeg og barnefaren gikk igjennom IVF for å få h*n.

Jeg er nå så usikker på hva jeg skal gjøre.. det letteste mtp situasjonen er nok abort, men jeg klarer bare ikke å gjøre det, er jo tross alt et bittelite bankende hjerte inni magen min❤️ Her skal det sies at jeg gikk på p-piller og jeg sa til barnefar til januar 2026 barnet at han burde bruke kondom noe han ikke ville.. så jeg sa at da får du ta konsekvensene også om det skulle bli et barn ut av det.. og nå når det faktisk har skjedd presser han meg til abort, men jeg kjenner bare at jeg vil få en stor sorg om jeg fjerner det og er redd for at jeg vil gå helt i kjelleren av det… så jeg tror at jeg har landet på at jeg vil beholde barnet med eller uten han.. ❤️

Jeg har snakket med amathea, og får bølger av tvil innimellom når jeg tenker på alt ansvaret og da spesielt om jeg ender opp alene. Det blir så utrolig mye for meg. Blir jeg alenemor? Kommer jeg til å miste dette barnet også? Er helt utslitt

Back
Topp