Abort eller adopsjon?

• Trådstarter Trådstarter **SunFlower**
  • Opprettet Opprettet
S

**SunFlower**

Guest
Hvis du ble uplanlagt gravid, og du absolutt ikke kunne beholde barnet... Ville du da valgt abort eller adopsjon?

Hvis du ble uplanlagt gravid, og du absolutt ikke kunne beholde barnet... Ville du da valgt abort eller adopsjon?
viste ikke at adopsjon var mulig på den måten jeg.

kanskje jeg er et fryktelig menneske, men slik som jeg ser det nå er det " kan ikke jeg ha bebien min, så skal ingen andre ha den heller" så jeg hadde valgt abort.. æsj, for en fryktelig situasjon å sette seg inn i...

Det er vel ikkje slik at du kan adoptere bort barn "berre" fordi du ikkje ville ha baby akkurat da, så eg hadde nok valgt abort om eg absolutt ikkje ville ha barn. Om eg hadde blitt voldtatt feks.
Håpar likevel eg aldri må ta eit slikt valg!

Sent from my iPhone using BV Forum

Abort. Jeg hadde ikke klart å bære fram et barn, for så å gi det bort.

Vanskelig å vite når en aldri har vært i situasjonen.. Begge deler høres umulig ut for meg..

Kan ikke helt klare å forestille meg å skulle velge bort et barn...men tror nok abort ville vært løsningen. Selv om jeg personlig er motstander av abort...

Abort hvis jeg måtte valgt

Jeg syns egentlig der er veldig trist at adopsjon snakkes så lite om i Norge. I noen tilfeller må det da være et godt alternativ der noen som kanskje ikke finner ut at de er gravide før det er alt for sent, eller som virkelig ikke kan være i stand til eller ha lyst på et barn, men mener at abort er drap og noe de ikke ønsker å gjøre. Det er nesten så man ikke vet om det en gang er en mulighet, fordi det ikke snakkes om i det hele tatt. Det er garantert et tøft valg å ta, men det er jo tilfeller hvor man selv vet at det vil være det beste for babyen dersom den ikke er ønsket...

Abort, hadde ikke klart å gi bort barnet mitt og vite at det bor en annen plass

Jeg vet med meg selv at jeg aldri noensinne ville kunne tatt abort, uansett grunn. Om det hadde vært mulig ville jeg da heller adoptert bort barnet til noen som kunne elske det og gi barnet alt det trengte. MEN jeg vet at den situasjonen vil aldri oppstå for jeg vil selvfølgelig beholde mitt eget barn uansett hvor vanskelig omstendighetene er! <3

Det er vel ikkje slik at du kan adoptere bort barn "berre" fordi du ikkje ville ha baby akkurat da, så eg hadde nok valgt abort om eg absolutt ikkje ville ha barn. Om eg hadde blitt voldtatt feks.
Håpar likevel eg aldri må ta eit slikt valg!

Sent from my iPhone using BV Forum

Hvordan da? Om du nekter å ta vare på barnet ditt, vil ikke myndighetene heller la deg adoptere det bort?
Jeg spør fordi jeg ikke kan noe om adopsjon i Norge og vet ikke hvordan slike ting foregår.

Da hadde det nok blitt abort! Tanken på at noen andre skulle tatt vare på barnet mitt, hadde jeg ikke klart!

Men begge deler er utenkelig da jeg ikke har hatt den problemstillingen!

Back
Topp