ABC

Ane_Rikke

Glad i forumet
Er det flere her som skal søke om fødeplass på ABC-klinikken? Hvor tidlig søker dere?

Jeg har lyst å føde der, så skal høre med fastlegen min nå på fredag, hun har allerede søkt plass på ullevål vet jeg, men må sikkert søke spesifisert til abc.
SÅvidt jg skjønte på legen min sist jeg var hos henne så var det lurt å være tidlig ute med å søke om fødeplass og jordmor, pga stor pågang.

Jeg fikk fødeplass der forrige gang, men husker ikke hvor tidlig jeg søkte. Du må søke selv, ikke via legen, men det visste du kanskje :).. Forrige svangerskap endte med svangerskapsforgitning, så jeg fikk ikke født på ABC, men jeg lå der på barsel. :) Søker dit denne gangen også, tror jeg. Selv om det er lengre dit enn til Ahus...

Her er litt informasjon om hvordan man søker (hvis du da ikke allerede visste det) http://www.oslo-universitetssykehus.no/omoss/avdelinger/fodeavdelingen/Sider/abc-fodeavdelingen.aspx

Er misunelig på dere som kan få føde på ABC, her har vi bare en helt ordinær og liten fødeavdeling...

Jeg har søkt og fått bekreftet fødeplass på ABC. Gleder meg veldig.
Sist gang fødte jeg på Riksen og var fornøyd med det også, men vil så gjerne ha eget rom etter fødselen denne gangen. Mest trolig reiser vi hjem ganske raskt.
Fødte helt naturlig sist gang. Ååå, jeg gleder meg.

Jeg har søkt og fått bekreftet fødeplass på ABC. Gleder meg veldig.
Sist gang fødte jeg på Riksen og var fornøyd med det også, men vil så gjerne ha eget rom etter fødselen denne gangen. Mest trolig reiser vi hjem ganske raskt.
Fødte helt naturlig sist gang. Ååå, jeg gleder meg.

Har du vært på tidlig UL og fått bekreftet at du bare har en i magen? Jeg trodde jeg måtte vente til det var bekreftet før jeg kunne søke, men det må man kanskje ikke? Det er vel liten sjanse for det her i gården uansett... :)

Har du vært på tidlig UL og fått bekreftet at du bare har en i magen? Jeg trodde jeg måtte vente til det var bekreftet før jeg kunne søke, men det må man kanskje ikke? Det er vel liten sjanse for det her i gården uansett... :)

Nei, det må man ikke. Om de oppdager at det er tvillinger på ordinær ultralyd så blir man vel flyttet over til vanlig fødeavdeling. Det er ikke alle som får tidlig ultralyd, og man må jo søke fødested for å få ordinær ultralyd. Jeg har hørt at det er lurt å søke i god tid, spesielt vi som har termin i juli og august. Er jo fødeboom i disse månedene pga barnehageopptaket. Så jeg ville søkt med en gang om jeg var deg. :thumleft

Nei, det må man ikke. Om de oppdager at det er tvillinger på ordinær ultralyd så blir man vel flyttet over til vanlig fødeavdeling. Det er ikke alle som får tidlig ultralyd, og man må jo søke fødested for å få ordinær ultralyd. Jeg har hørt at det er lurt å søke i god tid, spesielt vi som har termin i juli og august. Er jo fødeboom i disse månedene pga barnehageopptaket. Så jeg ville søkt med en gang om jeg var deg. :thumleft

Jeg har jo ikke vært hos legen en gang, men det gjør kanskje ikke noe det heller? Jeg sender søknad i starten av januar, og krysser fingrene for at det er tidlig nok ;)

Da har jeg sendt søknaden, håper jeg får plass... Er ærlig talt usikker på hva jeg gjør hvis jeg ikke får plass... :confused013

Du, på nettet så står det at man får hele svangerskapsoppfølgingen på ABC. Jeg fikk brev i posten i dag, og fått første time 5 april! Da er jeg jo over 20 uker på vei! Skreiv i mailen at jeg ikke har vært hos lege/jordmor enda, så de er klar over det... Jeg skjønner ikke helt jeg, skal ta kontakt med legen allikevel da? Må jo få tatt alle disse prøvene (som legen mente de tok på ABC...) Litt forvirra jeg..

Ok.. Så da har man altså ikke hele svangerskapsoppfølgingen der... Men jeg trodde ultralyd skulle gis der man skal føde jeg? Er ikke det riktig det da? For da er det vel ABC som skulle ha ordna med det?

Nei... jeg får ringe ABC i dag og høre, også må jeg se å få bestilt legetime! Jeg trodde som sagt at man fikk hele oppfølgingen på ABC, noe også legen min trodde... Og her som det gjerne er en hel mnd med ventetid hos legen :(

Fikk du tilbud om ultralyd lenge etter at du fikk brev fra ABC?

Back
Topp