Jeg kan bare si jeg hadde den flotteste fødsel og barselopphold på ABC
først ble vi møtt av en fantastisk, svensk jordmor, fikk et stort, lyst rom med seng, ball, badekar og andre hjelpemidler, samt eget bad såklart. Jordmoren var så flink til å lese meg, men samtidig ga oss masse rom til å bare være oss. Jeg satt og hoppet på ballen og fikk føde i vann, akkurat som jeg ville, jordmoren var utrolig flink og rolig hele veien. Jenta holdt på å bli født med armen langs hode, men jordmoren merket det fort og rakk å presse den inn. 1,5 time tok det fra vi ankom ABC til jenta lå på brystet mitt
etter fødsel fikk vi mer enn 2 timer bare for oss. Jeg mista en del blod, så jordmoren måtte forsikre seg om alt var bra, men så fort blødningen avtok gikk hun ut og lot oss nyte babyen og de første stundene. Etter litt over 2 timer kom hun inn igjen, veide, målte og vi ble tildelt et barselrom. Hadde en fantastisk opphold der i 48 timer.
Det eneste jeg kan "klage" litt på er at kontroller på ABC er på ca 30 min. Man ha lite tid til å snakke om sine plager, bekymringer osv. Også når jeg ringte og sa at jeg kjenner lite liv ble jeg ikke tatt seriøst med en gang. Altså de sa jeg kan gjerne komme, men hun jeg snakket med virket så fjern haha
så fort jeg kom inn ble jeg møtt av en søt jordmor med masse ro og medfølelse, så hun klarte å balansere den dårlige opplevelsen