Abc Ullevål

Julibaby13-januar17

Flørter med forumet
Må man sende direkte brev dit ang fødeplass? Finner ingen Mail (eller har prøvd men fikk bare automatisk Mail tilbake om at det var en feil Mail).

Med første sendte jeg Mail..

*Føler meg gammel!*

Må man sende direkte brev dit ang fødeplass? Finner ingen Mail (eller har prøvd men fikk bare automatisk Mail tilbake om at det var en feil Mail).

Med første sendte jeg Mail..

*Føler meg gammel!*
Fødte der i 2013 men husker jammen ikke, og lurer på det samme.. Husker jeg ringte dem og fikk instruks hvordan jeg skulle gjøre det. Tror man må ha fått plass på Ullevål først (byttet og styret litt sist + gullfiskhukommelse....), og så søker man seg over på den enheten. Vi får barn med ganske så lik aldersforskjell ser jeg :)

Ah det er kjekt å vite :) Vet dere når legen søker om fødeplass? Kan det bli fullt? Legen min har ikke ville fylle ut helsepapirer en gang. Skal dit når jeg er 9+1 og da skal det fylles ut. Jordmor bare avviste meg da jeg ringte i uke 5. Fikk beskjed om å ringe etter jeg har vært på OUL...

Jeg måtte søke selv. De blir raskt fulle,men min første søknad ( da jeg var tre mnd på vei) forsvant i posten, søkte igjen to mnd etter, og fikk plass uten problemer :)

Søk når du har fått helsekort.

Ah det er kjekt å vite :) Vet dere når legen søker om fødeplass? Kan det bli fullt? Legen min har ikke ville fylle ut helsepapirer en gang. Skal dit når jeg er 9+1 og da skal det fylles ut. Jordmor bare avviste meg da jeg ringte i uke 5. Fikk beskjed om å ringe etter jeg har vært på OUL...
Jordmor søkte fødeplass rundt uke 8. Jeg søkte meg ikke over til ABC før under to mnd før fødsel faktisk..det sagt var dette "lavsesong". Det kan bli fullt der ja. Mener de kun har et par fødsler i døgnet der i snitt? Tar sikkert inn litt flere da, siden noen blir overført til andre enheter av ulike årsaker.

Hmmmm... Jeg får håpe på det beste :) Tåler smertestillende så dårlig så jeg tenker at ABC er en god løsning :)

Jeg tror det løser seg for deg, det er veldig tidlig enda og du har gode argumenter hvorfor du har lyst til å føde der :)
Takk! Krysser fingerne for det :)

Fortell meg dere hva er det som er så bra/spesielt med ABC? :D
De har kun naturlig smertelindring dvs at de feks har badekar for å lindre smertene. Om noe skulle gå galt triller de deg bare inn på sykehuset, Også er det jo kort vei til sykehushotellet noe jeg liker veldig godt.

Det høres bra ut. Men dere som vil der er dere første gravide eller har dere vært der før, hvis ja ble det som dere tenkte?

Det høres bra ut. Men dere som vil der er dere første gravide eller har dere vært der før, hvis ja ble det som dere tenkte?

Jeg var veldig fornøyd :) Derfor jeg ønsker meg tilbake :)
Jeg ønsket ikke å føle at jeg var på et sykehus og føler det ofte kan bli mer stress på vanlig avdeling.. Så hadde jeg i tillegg et sterkt ønske om vannfødsel :)

Back
Topp