ABC på Ullevål

caroline

Første møte med forumet
Hei!

Jeg bare lure om noen har erfaring med ABC-avdelingen ved Ullevål og kan si noe om det. Jeg har tenkt om å søke om fødeplass der, men er litt usikker om hvor sikker det er.

Hilsen, Caroline
 
Hei Caroline (fint navn forresten)

Var egentlig meningen at jeg skulle føde på ABC på Aker med min første, det er vel den som er flyttet til Ullevål nå. Har hørt at det er veldig bra og en meget spesiell atmosfære der. Jeg fikk ikke føde der fordi jeg har lavt stoffskifte. I tillegg tar de bare imot helt "normale" mødre og fødsler. Ingen smertelindrende midler, men til gjengjeld flere alternative metoder som jeg i allefall har veldig sans for.
Har faktisk bare hørt positive ting derfra...så hvis du har lyst til det så synes jeg du skal forsøke.

Lykke til![:)]
 
Jeg har termin 16. juli og har fått plass på ABC på Ullevål. Kan ikke si noe om hvordan det er å føde der, for det er min første, men oppfølgingen der er helt fantastisk. Man føler seg veldig godt tatt vare på og at de alltid er der for deg. Det er ikke som et vanlig sykehus, jeg følte med "hjemme" der med en gang. Anbefales!
 
Hei Jamas28

Jeg har også lavt stoffskifte. Men fikk vite at det ikke ville påvirke et evt. svangerskap (prøver nå). Stemmer ikke det? Må man gå til flere eller andre kontroller når man har lavt stoffskifte. Og kan man ikke føde på fødeloft ol?
 
HEi Morkel

Selve svangerskapet vil ikke bli påvirket av sykdommen, bare fortsett å ta medisiner og kanskje ta en ekstra måling eller to under svangerskapet for å se om du får riktig dose av medisinene.
Nå vet jeg ikke helt hva du mener med "fødeloft" hva er det? men jeg fikk i allefall avslag på ABC klinikken fordi jeg ikke var "helt frisk" Der skal du visst være helt normal og ha super helse.

Lykke til med prøvingen[;)]
 
ORIGINAL: Beta

Hei! Nå ble jeg litt nyskjerrig på hva ABC fødeavdelingen er? Jeg fødte selv på ullevål, men har ikke hørt om noe ABC greier[:D] Kan noen fortelle meg hva det er?



Er litt nysgjerrig på den selv og. Hvilke alternative fødselsmetoder kan de tilby?Ingen som helst smertelindring under fødselen?At de styrer unna alle medikamenter vil jeg si er bra, men hva med f.eks akupunktur/akupressur og lignende ting?Har lyst til å prøve det selv, hvis alt fortsetter like greit som hittil.
 
Slik jeg har fått det forklart så bruker de kun "naturlige " smertelindringer. Feks, Akupunktur (nåler) som de setter på visse punkter på kroppen, akupressur er rett og slett press på punkter, fotsoneterapi (trykkpunkter under føttene), vet også at du kan føde i vann, tror også at de har vannseng der, men er ikke sikker. Sakkosekker...Har en venninne som fødte der og som var veldig fornøyd, hun fikk akupunktur.
 
Back
Topp