ABC klinikken Ullevål

Mgr

Betatt av forumet
Jeg lurer på om det er noen som har født på ABC eller eventuelt skal føde der nå som har litt erfaringer å dele, samt husker hvor lang tid det tok fra dere sendte søknad til dere fikk svar? :happy:

Jeg lurer på om det er noen som har født på ABC eller eventuelt skal føde der nå som har litt erfaringer å dele, samt husker hvor lang tid det tok fra dere sendte søknad til dere fikk svar? :happy:

Jeg fødte/skulle føde der forrige gang :)
Hadde rier fra natt til mandag til fødselen torsdag ettermiddag, så jeg orket rett og slett ikke mer natt til torsdag. Lå deg fra onsdag dag til natt til torsdag. Ble sendt over til vanlig føden for å få epidural og føde, men tilbake igjen på abc etter fødsel.

Og ABC - helt fantastisk! Hadde jeg ikke flyttet fra Oslo skulle jeg absolutt søkt meg dit igjen! Tett oppfølging av en fast jordmor gjennom hele svangerskapet. Fødestuene er gigantiske(!) med stor dobbelseng, lenestol, badekar og eget bad. Virkelig koselig og som et hotell (sykehus kan jo være ganske sterilt, men ikke abc). Etter fødsel kommer man på hotellrom med dobbeltseng (ligger også på abc-avdelingen), og temperaturen er varmt! Det vil si at man fint skal kunne gå i bare puppa og babyen skal slippe mye klær og det er lagt opp til mye hudkontakt. Terkelen er veldig lav for å spørre om hjelp, og jordmødrene spør gjerne en gang for mye enn for lite om du trenger hjelp :) Får ikke skrytt nok!

Om jeg husker rett tok det 2-3 uker før jeg fikk svar på søknaden. Men jeg tror faktisk jeg ringte og pushet på, og de sa jeg hadde fått plass på tlf :p

• Liker
Reactions: Mgr
Åh, så fantastisk å høre! Det er bare 2 uker siden jeg sendte søknaden, så mulig jeg skal gi de litt tid til! Håper virkelig å få plass der, for har så lyst til å føde nr 2 uten det typiske sykehuspreget og aller helst i vann!

Tusen takk for et utfyllende svar :D:D:D

Har ikke født der, men ei venninne hadde begge sine fødsler der og hun skryter det opp i skyene. [emoji1] (omtrent akkurat som solstråle90).
Hvis du ønsker ABC tro jeg ikke det er noe å lure på altså, bedre kan det nok ikke bli. [emoji846]

• Liker
Reactions: Mgr
Back
Topp