Du bruker en utdatert nettleser. Det kan hende den ikke viser dette eller andre nettsteder riktig. Du bør oppgradere eller bruke et alternativ nettleser.
Er det noen av dere andre marsmødre som skal føde på ABC klinikken på Ullevål?
Er så nyskjerrig! Jeg har fått plass der, men er enda ikke sikker om jeg skal takke ja. Har ellers fødeplass på Ahus, Lørenskog.
hei. jeg har fått plass på abc- klinikken på ullevål. har temin 19 februar jeg da... men det kan hende hun ikke kommer før mars da[8D]. Går til kontroll der 1 gang i mnd.jeg synes det er kjempe fint på ullevål hotellet og personalet er kjempe hyggelig. Det kommer litt ann på hva man ønsker, men jeg tror det er det rette stedet for meg. Er litt nevøs sånn pga at man ikke får kjemisk smerte lindring, men det går nok bra.Man kan jo "ombestemme" seg underveis og få det likevel,litt betryggende.[;)] Er ikke så glad i sykehus og hvite frakker...!
lykke til med valget!! kanskje vi ses!!???[8|]
Da tenker vi nok litt likt! Jeg synes det er betryggende med den vanlige fødeavdelingen vegg i vegg. Jeg har vært på en kontroll bare, men det var en veldig hyggelig jordmor. Fram til nå har jeg bare gått hos fastlegen min. Har du kontrollene bare på ABC? Nå har jeg fått ny time av både jordmor og lege.
Ikke sant det var fine fødestuer der? Håper vi få nyte det litt også, at det ikke bare blir lidelser og smerte....
jeg har bare kontroller på ullevål siden jeg går dit så ofte. har også litt med at hvis jeg ikke går så så mange prosent av kontrollene der, så vil ikke de få noe støtte....!!?
har du bestemt deg enda da?? skal på kontroll dit i morgen, torsdag.[:)]
Jeg synes fødestuene der er kjempe fine... gleder meg..... men gruer meg litt også da.[:-]
kanskje vi ses der!!??
Cindy: Joda! nå har jeg bestemt meg. Det blir Ullevål og ABC på meg. Gleder meg litt også nå! Jeg har termin 29 mars, så det er nok ikke sikkert vi havner der samtidig..
Bast: Hvis du har fått plass på ABC-klinikken (Alterniative Birth Care) får du tilbud om å ha kontroller hos jordmor der. Dette er en knøttliten avdeling, 3 fødestuer og 7 barselrom (familierom). For å få plass der må du selv sende en skriftlig søknad (holder ikke at legen gjør det).
Har du fått plass ¨på en av de vanlige fødeavdelingene tror jeg ikke du får kontrollene dine på sykehuset.
Det står mer om ABC-klinikken på hjemmesidene til Ullevål Sykehus.