Jeg vet ikke hva jeg vil med tanke på smertelindring siden jeg ikke aner hva jeg går til.. Men trigger meg å lytte til kroppen og la den styre
Jeg bor ikke langt unna Ahus og det gjør at det frister litt, men ikke for langt unna Ullevål heller, så ikke veldig masete å dra dit
Så bra! Jeg er skeptisk nettopp fordi det er min første og jeg frykter at det da kan dra veldig ut. Men det aner man jo ikke. Mye handler om å slippe kontrollen og der har jeg nok en liten vei å gå. Er også litt skeptisk til monotorering av baby uten så mye elektronisk koblet til og om jeg da klarer å slappe av, samtidig tenker jeg at alle apparatene kan gjøre meg mer stressa også.. Vanskelig
Hva var grunnen til at du ble overført til vanlig fødeavdeling, og hvordan syns du det var?
Dette er jeg også nysgjerrig på! Badekar er nemlig en av grunnene til at jeg kunne tenke meg abc, i tillegg til roen og fokuset på det naturlige og ukevinnen. Syns også det virker godt med dobbeltseng hvor også far kan hvile!
Så fint å høre at oppfølgingen var så bra! Har en nabo som jobber der som jordmor og er hun som introduserte meg for muligheten. For 5 år siden var jeg typen som ville ha alt man kunne få slik jeg så det for meg, men har fått en annen innstilling til det nå
Så hyggelig å lese at du var så fornøyd! Ahus er nært der vi bor, og derfor frister det litt. Fikk du mulighet til å føde i badekaret? Eller var det kun tilgjengelig som smertelindring?