ABC fødeavdelingen på Ullevål...

lille ma 3

Blir kjent med forumet
noen med erfaring derfra?

vurderer å søke plass der til neste gang...har hatt to fødsler på hhv. ullevål/ullevål hotell og asker og bærum...

bor i oslo vest og sogner til asker og bærum, men bor nærmest ullevål...

noen som vil anbefale ABC for meg?

Her skal jeg søke tror jeg!!

Håper at noen kan svare jeg!

Klem, M

Hei!
Jeg har termin om tre dager og har fødeplass på ABC. Så langt har jeg vært kjempefornøyd. Det er en liten avd., bare 3 fødestuer og kun jordmødre som jobber der. Etter fødselen får du og partner et familierom dere kan benytte i 48 timer. Du får en fast jordmor som du går til under hele svangerskapet, og i det hele er det fint lite "sykehusstemning" der. De har tilbud om akupunktur og massasje som smertelindring under fødselen, vil du ha noe annet må du bytte avdeling. Du må søke selv direkte til ABC om fødeplass, og det lønner seg å være tidlig ute for det er veldig populært. På den annen side har de aldri avvist noen i døren slik som de andre avd. på Ullevål... For å få plass der må du være frisk, ikkerøyker, ikke overvektig og hatt et normalt svangerskap.
Nå håper jeg at jeg snart skal dit på "alvor", og lover å gi en rapport etter fødselen!

ja, jeg har lest en del om abc og føler at det høres ut som det rette for meg[:)] jeg liker også det at man får en jordmor der som følger hele svangerskapet....

er ikke gravid nå, men det er planlegging på gang...tenkte jeg skulle søke så fort jeg kan...så er det bare å håpe

Back
Topp